Robin in Nieuw Zeeland!

Piha Beach

Deze week was lekker rustig en ging snel voorbij. Het werken is altijd druk, maar verder geen gekke dingen. Veel geskypt en gebeld deze week. Papa, mama, opa en oma, en een aantal vriendinnen. Dat was wel even fijn!

Donderdag hadden mijn hostouders me gevraagd of ik wilde koken. Ze hadden aan het begin al aangekondigd dat de au pair één keer per week moet koken (voor de kinderen kook ik wel elke dag, maar wij eten apart). Ik had me dus een lekker recept opgezocht op internet en ik ging aan de slag. Een ovenschotel met gehakt, groente, aardappelen en kaas. Ik moest het klaar hebben rond 19.45u want dan zouden ze beide thuis zijn. Om 20.00u waren ze er nog niet en ik had enorme honger! Toen belde Rachel dat ze een half uur later zou komen, en Anthony's auto was weggesleept dus die had geen vervoer! Toen heb ik maar in mijn eentje gegeten... Was ik net zo trots op mijn ovenschotel! Maar niet getreurd, morgen ga ik pasta maken en dan zijn ze er hopelijk wel.

Zaterdagochtend wilde ik een kickboks les volgen bij mijn sportclub. Ik had me er helemaal op verheugd! Ik wist dat het wel een ander soort les zou zijn als ik me had voorgesteld, maar deze les sla ik de volgende keer toch weer over. Het was niet mijn leeftijdscategorie, en het niveau was helaas wel erg laag. Ook de lerares was erg onduidelijk en onervaren. De les duurde 60min, maar ik ben er een kwartiertje eerder toch echt stiekem tussen uit geknepen!

Zaterdagmiddag ben ik met Renate weggeweest naar Piha Beach. Dat ligt in het Westen op één uur rijden van Auckland. Het was helaas geen zonnig weer maar dat mocht het uitzicht niet verpesten. Wauw, wat was het weer mooi! Bergen, rotsen, golven, surfers! Hier hebben we even genoten van het mooie uitzicht. Daarna zijn we opzoek gegaan naar een waterval, kwartiertje lopen door de bossen. Het lijkt bijna alsof je ergens in de jungle liep. Zoveel mooie bomen. De waterval was ook zeker de moeite waard.

'S avonds wilde Renate en ik lekker ergens gaan eten. Aangezien we allebei van Mexicaans houden was die keuze snel gemaakt. Eerst een voorgerecht, samen hebben we bord vol met nacho's gedeeld. Daarna mocht ik mijn eigen wraps samenstellen met gegrilde kip. Heerlijk! We zaten BOM vol. Helaas lag naast ons restaurant een 'Frozen Yoghurt'. Hoe vol we ook zaten.. Zo'n toetje ging er ook nog wel in! Hier kun je zelf je eigen ijs(yoghurt) kiezen, en dan zoveel topping als je wil. Chocola, fruit, snoep, koekjes zo gek niet te bedenken. De prijs is gebasseerd op het gewicht van je bakje. Heb dus maar een kleintje gepakt..

Zondag middag moest ik oppassen en ben ik met de kinderen naar een klein strandje geweest. Ik wil jullie natuurlijk even jaloers maken.. het was een super mooie, warme, zomerse dag! 'S avonds ben ik lekker gaan barbequen bij Renate. Al met al weer een lekker weekend. Volgend weekend nog geen plannen.. Nu weer een gewone werkweek.

P.S. Bedankt iedereen voor al jullie leuke berichtjes/reacties op mijn blog. Erg leuk om te lezen!

Reacties

Reacties

TiCo

Robin, weer genoten van je mooie verhaal.
Groetjes TiCo

Rob

Jazeker, een beetje jaloers zijn we wel ondanks dat het hier ook nog steeds te warm voor de tijd van het jaar is. Wederom mooie foto's Robin. Take care en enjoy! Groeten van nummer 12.

ine-mieke

Nou zeg Robin, wat een saaie week. :) Nee hoor, jammer van je kookavontuur, ik hoop dat het met de pasta nog goed is gekomen. Wat heb je weer prachtige foto's op facebook. Vervelen doe je je niet he?
tot de volgende keer.

Leon

Alweer een fijn weak dus! En jaloers....hoezo, wij hebben ook zon... en strand... en pasta en hier om de hoek lopen ook kangaroes...en dus...;):) Have fun next week meid!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active