Robin in Nieuw Zeeland!

New Home

Er is weer een hele hoop gebeurd sinds mijn laatste blog, hier dus weer even een update!
Mijn laatste verhaal eindigde met de colorrun, deze avond liep iets minder leuk dan verwacht. Na het avond eten hadden Anthony en Rachel slecht nieuws voor me. Rachel heeft over een paar weken ( nu ongeveer ) geen baan meer.. waardoor ik overbodig wordt en ze me niet meer kunnen betalen. Dit was natuurlijk niet te planning maar voor mij zou dat betekenen dat ik niet meer als hun au pair zou kunnen werken. Dit kwam natuurlijk als een shock, aangezien ik nog 6 maanden langer zou blijven en ik een goede band met de kids kreeg...

Aangezien ze me natuurlijk niet zomaar de deur uit kunnen zetten stelde ze me een paar keuzes... Ik kon naar huis, ik kon een andere familie zoeken, of ik kon ander werk zoeken en bij hun blijven wonen en de kamer huren. Daar hoefde ik totaal niet lang over na te denken en ik wist gelijk dat ik naar een andere familie zou willen. Dit was nou eenmaal het avontuur waar ik voor had gekozen, en het au pair leven beviel me wel! Maar goed, ook elk nadeel heeft zijn voordeel, en ik was er die avond al gelijk van overtuigd dat dit misschien wel goed voor mij zou zijn. Ik had niet zo'n sterke band met de ouders, en dat vond ik wel jammer. Ik was toe aan een hechtere klik, nieuwe omgeving, nieuwe mensen en meer nieuwe dingen!

De dag erna had ik met het au pair bureau in N-Z gebeld, en die avond hadden ze me al gelijk 3 familie profielen opgestuurd. Daarvan had ik een familie al gelijk gemaild en ik kon ze de dag erna al komen ontmoeten! Heb ik even geluk dat ik al hier in N-Z zit en ze persoonlijk kon ontmoeten i.p.v. skype ( ook gelijk even het huis checken natuurlijk! ).

De klik was er meteen, ik vond de moeder super aardig. Vader en kids waren ook leuk, huis zag er goed uit, en we hebben gepraat over vanalles en over wat ze van mij verwachten etc. De volgende dag zouden ze het samen bespreken en mij erover mailen. In de mail zeiden ze al gelijk dat ze erg enthousiast waren en ze mij heel graag als hun (eerste) au pair wilde hebben! Ik was super blij, en heb ook gelijk ja gezegd! Binnen twee weken was alles rond, gisteren ben ik verhuisd, en vandaag al mijn eerste werkdag gehad.

Ik zal ze even voorstellen. Mijn hostmoeder heet Melanie, en mijn hostvader heet Tim. Samen hebben ze drie kinderen. Coco is een meisje van 4 jaar, haar zus Sienna is 5 jaar, en hun broer Luca is 8 jaar. De ouders zijn echte Nieuw-Zeelanders, maar de kids zijn geboren in Australië. In December zijn ze hier heen verhuisd.

Ik ben hier nog maar net één dag en het bevalt me nu al super goed. Leuk huis, goede klik met de ouders, een super auto om in te rijden, ik woon dichterbij het centrum van Auckland, ik hoef geen 25 minuten meer naar het bushokje te lopen, ik heb elke middag vrij en mijn bed slaapt heeeerlijk. Ik mag niet klagen! Het is nu 21.00u en ik lig alweer in bed. Ik moet elke ochtend om 6.30u beginnen, dus ik slaap al optijd. Maar dat is hier in N-Z het normale ritme, zoals ik het van iedereen hoor.

Jullie zijn weer up to date, en tot snel!

Reacties

Reacties

Leon

Nou meid, ben heel blij voor je dat alles gewoon verder rolt zoals je t graag hebt! Veel plezier met je nieuwe gezin en succes verder! Liefs uit Leeuwen x

Rob

Wij hadden uit " betrouwbare bron" de info al gekregen. Super dat het zo snel allemaal geregeld kon worden. Luxe hoor... elke middag vrij. Hou ons maar op de hoogte van je belevenissen! Take care and enjoy! Groeten van nummer 12.

ine-mieke

Nou Robin, dat klinkt uiteindelijk allemaal heel positief en veranderen van werkplek is eigenlijk ook hartstikke goed. Nou kun je jezelf al een ervaren au pair noemen en weet je wat je misschien anders wil. Weer veel succes.

TiCo

Ha Robin, Wat fijn dat je weer zo vlug een ander gezin hebt gevonden. Wij wensen je veel succes toe.
En heerlijk dat je s'middags vrij hebt, kun je lekker het centrum in. Groetjes TiCo.

Marieke

We zijn even "weg geweest", want we kregen je berichten niet meer door, maar hier zijn we weer! Gelijk met groot nieuws van een nieuw gezin. Nu heb je toch "je meisjes"! Lekker tutten dus….. Heb ook je filmpje "op grote hoogte" gezien. Ik werd al misselijk bij het kijken ervan! Vreselijk!!!! Stoer hoor, dit doe ik je niet na! Hou je taai en geniet, geniet, geniet….. Groetjes, Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active