Robin in Nieuw Zeeland!

Traveling to New-Zealand

Zondag 12 oktober was de dag van mijn vertrek. ’s Ochtends om 10.00u vertrok ik met papa, mama en broertje richting Schiphol. De zenuwen waren er nog niet echt en ik had best goed geslapen. Het drong nog niet echt tot me door dat het vandaag allemaal zou gaan gebeuren. Op Schiphol aangekomen, geen idee waar we heen moeten. Nooit op een vliegveld geweest.. Maar uiteindelijk als eerste mijn bagage in gaan checken en mijn reisgenootje Renate ontmoet. Gelukkig alles goed gegaan en daarna gewacht tot we om 14.00u naar de Gate konden. Daar al afscheid nemen is niet leuk. Het was zwaar.. maar vanaf toen ging het allemaal heel snel. Paspoort, ticket en bagage controleren en daarna zag ik hem staan, de AIRBUS A380. Wat een groot en mooi vliegtuig! Ik kon me nog niet voorstellen dat dit vliegtuig over een uur op zou stijgen, met mij erin! Gelukkig had ik Renate bij me die al vaker heeft gevlogen en ik mijn spanning mee kon delen. Eenmaal aan de beurt om in te stappen, en onze stoelen op te gaan zoeken. Toen begonnen de kriebeltjes wel te komen. Maar het opstijgen vond ik gaaf! En wat was het mooi om Nederland van boven te bekijken.

Daar begin ik aan mijn lange reis. Eerste vlucht van Amsterdam naar Dubai met een reistijd van 6,5 uur. Vliegmaatschappij Emirates. Elke stoel had een ingebouwd schermpje waarop je kon kiezen uit honderden films, cd’s, spelletjes noem maar op. Iedereen kreeg een eigen kussentje en deken. En we hadden zelfs WiFi!! Moest niet gekker worden.. Ik wilde de eerste vlucht nog niet slapen dus ben ik de hele vlucht wakker gebleven. Aangekomen in Dubai ging ook alles heel soepel. De volgende vlucht hebben Renate en ik apart van elkaar gezeten. Op naar een 13,5 uur lange reis naar Melbourne. Zelfde soort vliegtuig, maar dan met vliegmaatschappij Qantas. Je merkte gelijk het verschil. Helaas hier geen WiFi.. Het was 00.00u lokale tijd toen we vertrokken, ik ben toen gelijk gaan slapen. Om 08.00u werd ik wakker, helemaal top! De helft zat er al op.. Ik heb dan ook geen enkele moeite gehad met deze reis. De vorige vlucht kregen we diner, en bij deze vlucht ook. Ontbijt heb ik dus niet gehad aangezien ik in de tijd vooruit vlieg.. Na een paar uur ook aangekomen in Melbourne. Aangezien ik vaker Border Security kijk had ik hier een zware controle verwacht. Maar omdat ik nog door moest naar Auckland viel dit wel mee. Door naar mijn laatste vlucht van 3,5 uur met een kleiner vliegtuig met vliegmaatschappij Jetstar. Dit was geen luxe meer als je de Airbus A380 als eerste vlucht heb gehad. Maar deze reis ging ook vrij snel. Hier ook nog een 1,5 uur geslapen.

Om 06.00u ’s ochtends lokale tijd arriveerde we in Auckland, Nieuw-Zeeland. Finally, we arrived! De bedoeling was om vanuit het vliegveld met de bus naar mijn hotel te gaan. Maar de Hostdad van Renate kwam haar ophalen. Mijn Hostfamily is op vakantie dus dat ging niet. Hij vroeg of ik mee wilde, en dat leek me wel erg leuk! (Anders had ik een hele dag in het hotel moeten doorbrengen, dus ik was blij dat ik mee mocht!) Wauw, wat is Auckland gaaf! Het lijkt net alsof je op vakantie bent. Renate’s hostdad heeft ons rond gereden door Auckland en in een middag wat leuke plekjes laten zien, zoals de duurste straat van Auckland, het winkelcentrum, de supermarkt, de haven van Auckland, héél veel boten, en mooie huizen! Alle wegen gaan van hoog naar laag, geen wonder dat ze daar niet fietsen. Het verkeer aan de andere kant moet ook nog even wennen!

Vandaag mijn eerste oriëntatie dag gehad. Informatie gekregen over onze Au Pair periode, uitstapjes etc. Ik heb me aangemeld bij de organisatie Stray Travel waarmee ik het hele jaar door kan reizen! Zoveel mooie plekken, ik kan niet wachten! De komende 2 dagen verblijf ik nog in het hotel voor 2 oriëntatie dagen met auto theorieles, EHBO cursus, en het verzorgen van de kids. Voor degene die mij berichten hebben gestuurd, ik heb niet vaak WiFi dus ik kan pas laat reageren, of soms niet. Skypen lukt ook nog niet. Dat zal pas volgende week lukken als ik bij mijn familie ben. Tot snel!

Reacties

Reacties

Leon

Nou dat klinkt al allemaal super toch! Een goed begin is t halve werk!
Veel plezier verder en succes met theorie e.d.
Grtzz uit Leeve...x

Rob

Cool. Fijn dat de reis is meegevallen. Groeten van nummer 12.

Hans

Geweldig Robin! Sta hier met een glimlach je reisverslag te lezen. Je zult nog vaak schrijven...ik heb nog nooit.. en ...it must not gekker word... Succes met je oriëntatie en drive carefully!

From Berg with Love.

Caro

Super dat je veilig en heel bent aangekomen in dat prachtige land! Leuk dat je al bent aangemeld bij Stray Travel, ik kan 't beamen 't is een suuuuuper leuke organisatie om NZ mee te verkennen!

Heeeeeel erg veel plezier de komende maanden! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

xxxx

Janine

Dat hoort zich allemaal al heel goed aan.
Heel veel plezier en groetjes.

Ine-Mieke

wauw Robin, wat een vlucht. Leuk verhaal. En wat een luxe in dat eerste vliegtuig. Ik heb ook nog nooit gevlogen en vind het knap dat je rustig hebt kunnen slapen in het tweede vliegtuig. Op naar je volgende verhaal. Veel groetjes van ons.

Esmee

Een paar productieve dagen zo te heure, geniet eerst nog maar van dien weekje vakantie! Echt leuk om te leaze wie desse dien eerste vlucht beleafs haha. Mien eerste vlucht is oug nog neet zo heel lang gleeje en kin mig de zenuwen nog good herinneren! Heeeeeel veul plezeer x

Arjen

Dit is nu je 2e verhaal. .....wat schrijf je ontzettend leuk! Leest lekker en boeit van A tot Z. Kijk nu al uit naar volgende verslag. Groetjes, Arjen.

patricia

Robin, wat fijn dat je reis zo reuze mee is gevallen. Erg leuk om over je reis te lezen. Blijf zo lekker actief schrijven :)

Nicole

Waat fijn det alles zo good begonne is. Bun benuujd wie de Story verder geit. Grtjs en toet schriefs.

jacq.denessen@home.nl

heel mooi verslag

Marja

Wat heerlijk om jouw verhalen te lezen! Hierdoor lijkt het of je niet zo ver weg bent. Lieve Robin take care! Dikke kus van Peter,Marja,Rijk,Jur en Mats xxx

Christien van Jill&CO

Ha Robin ik hoorde van je vader en moeder dit je al in nieuw Zeeland bent ik wens je heeeel !!!!!! veel succes.
Heel veel groetjes Remy en Christien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active