Robin in Nieuw Zeeland!

Finished my first week

Mijn eerste werkweek zit erop. Het was een drukke week! De eerste dagen vroeg ik me even af waar ik aan begonnen was.. Het moest echt even wennen!

Afgelopen zondag heb ik mijn hostfamilie eindelijk ontmoet. Moeder Rachel, vader Anthony, en de twee boys. Emerson (5) en Fletcher (3,5), en hun lieve hond Roxy, een boxer. De eerste indruk was meteen goed. De jongens waren niet verlegen, leuk knus klein huisje ( nee, niet alle gezinnen die een au pair in huis nemen wonen in een mega huis zoals veel mensen denken ) en met mijn kamertje ben ik ook dol blij. Een twee persoonsbed, en hij slaapt heerlijk!

Maandag begon mijn eerste week. Rachel had een paar dagen vrij gepakt, zodat ze mij alles uit kon leggen over wat mij de komende 10 maanden te wachten staat. Mijn wekker staat elke morgen standaard om 06.15u.. Om 07.10u moet ik klaar staan want dan begint mijn werkdag. Rachel en Anthony verlaten namelijk het huis 's ochtends tussen 07.10u en 07.30u om naar hun werk te gaan. Het verkeer is hier soms een drama, zo druk! Zodra zij het huis hebben verlaten moet ik zorgen voor de kids. Ontbijt, lunch trommel maken, aankleden, tanden poetsen, tas inpakken en om 08.15u moet ik vertrekken om de oudste naar school te brengen. Hij gaat 5 dagen in de week naar school tot 3 uur 's middags. Fletcher (3,5) gaat dan altijd mee want die kan niet alleen thuis blijven. Daarna ga ik met hem 20 min. naar zwemles. Hier krijgen ze al op hele jonge leeftijd zwemles. Na de zwemles gaan we naar Play Group van 10.00u tot 12.00u. Dit is een bijeenkomst voor de Au Pairs in de omgeving met de kids om daar te spelen en socializen. Daarna heeft hij een middag dutje en heb ik tijd om op te ruimen, af te wassen, beetje te poetsen etc. Om 03.00u moet ik weer zorgen dat ik aan school sta om Emerson op te halen. Zodra we thuis zijn ga ik gelijk huiswerk met hem maken en daarna kunnen ze samen spelen tot dat ik het eten klaar heb. Ik kook elke avond alleen voor de kinderen. Zij eten om 17.00u. Om 17.30u gaan ze in bad/douche, en om 18.00u moeten ze in bed liggen. Tussen 18.00u en 18.30u zullen Rachel en Anthony thuis komen en zit mijn werkdag erop. Lange dag dus... Rachel kookt daarna voor ons drieën en we eten altijd pas na 20.00u. Ook hier moest ik even aan wennen.

Op dinsdag, donderdag en vrijdag gaat Fletcher (3,5) naar Kindy van 08.45u tot 02.30u. Op deze 3 dagen heb ik dus 's middags vrij. Deze week heb ik die middagen benut aan bank account regelen, nodige boodschappen halen, sportschool zoeken, auto rijden, en vooral uitrusten.. Deze week begon erg zwaar. Het zijn lange dagen en je krijgt zoveel informatie in een keer die je natuurlijk allemaal moet onthouden. Ik lig dan ook elke avond tussen 21.00u en 21.30u in bed. Ook de jongens die een nieuwe Au Pair krijgen die ze natuurlijk even uit willen testen! Vooral de oudste.. Maar dat went wel, en ik begin al lekker streng (op verzoek van Anthony).

Dinsdag gelijk begonnen met auto rijden, aan de linkse kant. HEEL GEK! Maar ik ben er nu al aan gewend. Het gaat zo vanzelf, je hebt niet eens de kans om naar rechts te dwalen, daar is het 's ochtends veel te druk voor op straat. Gelukkig een automaat! Tot dat ik gisteren een beetje voor de leeuwen werd gegooid..! Ik had gisteren mijn eerste vrije dag. Het bleek goed weer te worden dus vrijdag avond had ik met Renate ( andere Au Pair uit NL ) afgesproken om er een dagje tussen uit te gaan. Zij woont 20 min. van mij af, waar ik dan met de auto heen zou rijden. Toen kreeg ik ineens te horen dat ik wel de schakel moest pakken. HELP!? Al zeker 10 maanden geen schakel meer gereden, en dan ook nog schakelen aan de linkse kant, en daar kwam ook nog eens bovenop dat deze auto ergens in Auckland stond geparkeerd bij Anthony's werk waar ze me dan af zouden zetten, en ik zelf de weg naar Renate uit moest vogelen. Daar ging ik dan, in de schakel met een kaart op mijn schoot hoopte ik bij Renate te komen. Even voor de duidelijkheid, Nieuw-Zeeland bestaat uit bergen.. héél veel bergen. Wat dus betekende; helling trekken! GREAT, ik gok dat er zo'n 20 geïrriteerde mensen in auto's op mij geschreeuwd hebben, en het enige wat ik hoopte toen ik voor een stoplicht stond op een berg, was dat mijn auto niet achteruit reed als ik het gas los liet. Motor paar keer afgeslagen natuurlijk.. Maar het is goed gekomen. Ik heb er alleen heel lang over gedaan om bij Renate te komen, aangezien ik dezelfde straat wel 10 keer op en neer ben gereden omdat ik het huis niet kon vinden. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik in de verkeerde straat zocht, slim!

Op weg naar een leuke dag zijn we vanuit haar woonplaats ( St. Heliers, Auckland ) met de bus naar Auckland centrum gereden. Vanuit daar zijn we op de ferry gestapt richting Waiheke Island. Een super middag gehad, met veel zon, leuke winkeltjes, veel boten, mooie uitzichten en strandjes. We hadden een kaartje om het hele eiland met de bus te bezichtigen maar we hebben veel gelopen en zelfs een keer gelift. Gewoon om te proberen, haha! Alle mensen zijn hier ook zo aardig. Overal waar je komt, al is het in de supermarkt, ze begroeten je allemaal met; hi, how are you doing?

Vanochtend heb ik voor het eerst in 2 weken gesport, heerlijk! Ik heb me aangemeld bij een sportschool, alleen voor vrouwen. Kei gaaf! Vanmiddag heb ik moeten oppassen. Morgen heb ik weer lekker een dagje vrij, want dan hebben ze hier een feest dag. Geen idee wat ik ga doen, want het weer kun je hier niet van op aan! Donderdag hong ik de was buiten in de knallende zon, paar minuten later kon ik naar buiten rennen om alles weer af te halen want toen kwam het met bakken uit de lucht.

Voor degene die ik nog niet terug geappt hebt of wachten op mijn verhalen over hoe het hier gaat, vergeef me. Ik heb het erg druk gehad en ik was soms nog even te moe om een berichtje te sturen. Ik heb dan ook nog geen tijd gehad om te skypen/bellen etc. Mijn tweede week zal nu al wat gemakkelijker gaan maar ook deze week heb ik het druk. Het heeft even tijd nodig voor dat ik een vast ritme zal hebben. Ook het tijdsverschil met Nederland van 12 uur, maakt het erg lastig!

Binnenkort weer een nieuwe update, want zoals het er nu voor staat ga ik aankomende vrijdag een weekendje weg naar de Bay of Islands, can't wait!

Reacties

Reacties

leon

Wow, wat al een ervaring op een week. En lekker druk. Klinkt allemaal wel geweldig wat t ook voor iedereen draaglijk maakt;) Have fun best week! X

Rob

Hoi Robin. Wederom een boeiend verhaal van A tot Z. Fijn dat alles goed gaat. Groeten van nummer 12.

esmee

Sjat wat geweldig! Had de Foto's gezien op Facebook, prachtig! Maar... Robin en streng?! Hahaha, det wil ig waal eens meemaken. Geniet van diene vrije dag morgen en ik wacht vol spanning op dien volgende verhaal! Xxxx

Hans

Top Robin! We hadden je graag zien stuntelen met die schakel-auto ;). Leuke foto's, stuur er maar meer... veeel meer. We zijn benieuwd naar je weekend trip. Geniet ervan. xxx

ine-mieke

Nou Robin, Ik geniet van je verhaal. Geweldig wat je meemaakt en doet. Ik verheug me nu al op je volgende verhaal. Succes met alles. groetjes

Willeke

Geweldig Robin!!!

TiCo Mennes

Hoi Robin,
Wat een heerlijk verhaal. We zien je al zo zoekende in de schakelauto rijden, maar je hebt het er goed vanaf gebracht.
We kunnen ons indenken dat het even wennen is met hoe alles gaat qua kids en werkzaamheden.
Fijn dat je tijd hebt om je eigen dingen te doen.
Geniet ervan!
Prachtige foto's!
groetjes TiCo van nr.9

Marja

Lieve Robin,
Wat een stoer verhaal zeg!En....wat schrijf je super leuk!
Ik zie als visueel ingesteld persoon,alles zo voor mij!
Wij kijken uit naar je volgende bericht!
Ik moest je dikke zoen geven van Rijk,Jur en Mats :-))

Arjen

Weer een super verhaal, leuk lezen en goed voor te stellen hoe het je gaat! Top!

Margo van Welbergen-Lennaerts

Lieve Robin,
heel leuk om te zien en lezen wat je allemaal meemaakt!
Hou je haaks!
Liefs,
de vW-tjes uit Herkenbosch

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active