Robin in Nieuw Zeeland!

Short week

Het einde van mijn 3e week in Nieuw-Zeeland is alweer aangebroken. Het was een korte week voor mij. Maandag was een vrije dag, vanwege Labour day ( feestdag in N-Z ) en ik ben die dag met Renate een middagje naar de markt geweest in Mission Bay en verder lekker uitgerust. Tot en met vrijdag middag heb ik weer gewerkt.

Woensdag avond had ik een workshop van Dream Au Pair New-Zealand. Ik had niet zo heel veel zin.. Maar besloot toch maar te gaan. Weer met de schakel auto en de kaart in mijn hand ging ik op weg naar Remuera. Hier was ik nog nooit geweest en het zou maar 15 min. rijden zijn dus vertrok ik om 18.30u. De workshop was van 19.00u tot 20.30u. Maarja je raad het natuurlijk al.. Robin was weer verdwaald! En door alle hellingen was mijn auto weer een paar keer afgeslagen, en ik was ondertussen natuurlijk veel te laat! Met zweetdruppels en een chagarijnig gezicht kwam ik om 19.20u eindelijk aan. Nog maar een uurtje workshop te gaan, en ik had al geen zin meer.. Maar goed, ik heb het overleefd. Was geen geweldige workshop helaas. Dus achteraf gezien had ik me de ellende beter kunnen besparen.

Vrijdagmiddag heb ik maar een halve dag gewerkt want om 12.30u vertrok ik met Rachel en de kids voor een weekendje richting Kerikeri in de Bay of Islands ( Noorden van N-Z ). Anthony bleef thuis aangezien hij vandaag de halve marathon in Auckland ging rennen. Rachel is opgegroeid in Kerikeri en hier wonen haar ouders nog steeds. Het is zo'n 3,5 rijden vanuit Auckland. Kerikeri bestaat uit een en al groene heuvels, bergen en weilanden. Heel erg mooi! Hun huis staat midden in een grasveld met bergen en weilanden eromheen. Groot huis, ik kreeg een grote kamer met tweepersoons bed en eigen badkamer voor mezelf! Hele gezellige mensen en een pracht omgeving. Je moet een stukje rijden wil je het volgende huis tegenkomen. Vrijdag avond met de kids in het dorp langs de huizen geweest voor Trick or Treat met Halloween. Jammer dat dit niet echt in Nederland wordt gevierd.. Zaterdag ochtend ben ik om 7 uur 's ochtends een stuk gaan wandelen in het bos in Kerikeri, en 's middags ben ik mee gaan varen op de boot van Rachel's ouders. Het was een super middag. Adembenemende uitzichten en de blauwste zee die ik ooit heb gezien.

Ze hebben me al een paar keer proberen over te halen om vis/kreeften te laten eten, maar nee helaas.. Sommige dingen mis ik wel van thuis qua eten. Maar er komen weer nieuwe dingen voor terug. Kip aan het bot, ik moet het hier leren want ze doen bijna niet anders, en aangezien ik een enorme kip liefhebber ben heb ik geen keus..

Vandaag weer na de lunch terug naar huis gereden. Morgen weer een nieuwe werkdag en misschien ook maar t/m donderdag. Waarschijnlijk weer een weekendje weg met de familie. Ik mag dus niet klagen! Volgende update volgt snel!

Reacties

Reacties

Dennis

Hey Robin,

Klinkt heel spannend allemaal. Snap nu wel hoe jij ertoe bent gekomen om busreizen naar festivals te organiseren... wat een belabberde chauffeuse zeg! Fijn dat je die Renate als sparringspartner heb. Blijf er maar avontuurlijk op uitgaan. Is nog genoeg te zien daar. Good luck and have fun, mate! xxx

Johann

Ik ben een keer bij Pahia gaan vissen - Bay of Islands is prachtig

leon

Ja, een beetje jaloers worden we wel! En over dat auto rijden...over 9 maanden heb je t vast onder de knie;) Enjoy! Grtzzz oet leeve x

Ine-Mieke

Robin, dit verhaal en de foto's op facebook. Hartstikke leuke week. En die kreeft...., dat krijg je hier niet elke dag, dus proberen zou ik zeggen.......... :)

TiCo

Ha Robin,

Heerlijk om je verhaal van de afgelopen week te lezen.
je komt niet aan vervelen toe he!
Fijn dat je al zoveel prachtige plekken hebt gezien.
wij genieten mee via je verhalen en foto's. Dank ervoor.

Dieke knoevel van TiCo.

Rob

Je boft maar met dit gezin. En die vis: vraag Rachel maar of ze een keertje zalm in bladerdeeg maakt......Lust je gegarandeerd.
Have fun. Groeten van nummer 12.

Arjen

Hey Robin, weer een leuk verhaal. We leven op deze manier een beetje met je mee. Geniet ervan, de tijd gaat snel. Groetjes, Arjen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active