Robin in Nieuw Zeeland!

Weekend Rotorua

Werk week nummer 3 zit er ook alweer op. Vandaag precies 4 weken weg van huis, het gaat snel..! Maandag tot en met donderdag heb ik een gewone werkweek gehad en donderdag avond ben ik met het gezin vertrokken voor een weekendje weg naar Ngongotaha. Uitspreken gaat moeilijk dus ik houd het bij de plaats Rotorua, dat ligt ernaast.

Ongeveer 2,5 uur rijden vanaf Auckland. De ouders van Anthony hebben daar een huisje aan het water, dus dat klonk wel goed! Donderdag avond kwamen we aan in het donker. Het was een klein huisje met 3 slaapkamers, badkamer, keuken en zitkamer. Mijn kamer stond los van het huis naast de garage. Ik moest dus naar buiten. Het was ijskoud toen we aankwamen, en de kamer ook! Erg schoon was het ook niet.. Eerst 3 dode spinnen opgeraapt, en de levende maar rond laten lopen... Voelde me er dus niet zo veilig. Gelijk een elektrisch kacheltje aangezet want het leek wel -10 graden. Ik ben toen gelijk naar bed gegaan aangezien ik erg moe was van de rit. De kachel heb ik ook uitgemaakt, omdat ik nogal bang ben dat zoiets 's nachts in de fik vliegt, waardoor ik wel een erge koude nacht heb gehad. De 2 nachten daarna wat extra dekens gebruikt en sokken aan.

Vrijdag ochtend zijn we naar Rotorua geweest en zijn we met een gondel naar de top van een berg gegaan. Daar kon je allerlei activiteiten doen. We zijn met de 'luge' ( soort slee met wieltjes ) drie keer van boven naar beneden gereden. Dat ging behoorlijk snel. Ben een keer bijna uit de bocht gegleden! 's Middags lekker uitgerust en genoten van de zon.

Zaterdag weer een actieve ochtend. We zijn naar Lake Tikitapu ( ook wel Blue Lake genoemd, vanwege hett mooie blauwe water ) gereden en hebben het halve pad eromheen gelopen door de bossen. Daarna geluncht aan het water en weer een rustige middag gehad. Het is hier legaal om een bepaalde periode ( of eigenlijk altijd ) vuurwerk af te steken. Anthony had wat vuurwerk gekocht voor de kids en zaterdag avond aan het water afgestoken.

Vandaag zijn we 's ochtends naar een park geweest met 'steamy pools'. Ik heb op internet gezocht naar een uitleg maar kon het niet vinden. Stukken grond/rotsen/water waren afgezet met hekken, en daarin kwam overal stoom uit vandaan door de warmte. Had een heel gaaf effect! Het stonk alleen enorm, dat is ook de reden dat het in heel Rotorua stinkt! 's Middags zijn we naar een klein zwembad geweest met 2 hete stoombaden, erg lekker. Na de lunch weer vertrokken naar huis. Vandaag ook een boek uitgelezen! En dat in 4 dagen tijd, ik mag trots zijn. Aangezien ik nooit lees en dat ook nog in het Engels. Moet toch mijn tijd omkrijgen hier als ik
geen WiFi heb, haha!

Komend weekend gaat mijn gezin weer een weekendje weg, en blijf ik alleen thuis. Even lekker helemaal alleen en in dat weekend ga ik waarschijnlijk mijn reis met kerstmis plannen. (Dan is het hier zomervakantie). Tot over een week!

Reacties

Reacties

Rob

Volgens mij heb je het goed getroffen bij dit gezin. Alweer een trip naar een mooi deel van het eiland. Fijn verhaal om te lezen. Geniet van de dingen die je meemaakt.groeten van nummer 12.

Leon

Weer een interessante week! Gaaf zo'n huisje aan een meer!
Op naar next week! Grtzzz oet Leeve. Ps heej is alles palletti en geit t zn gangetje. X

Astrid

De doden opgeruimd en de levenden laten lopen....Logische beslissing toch....? De levenden kunnen die nacht altijd nog doodgaan, maar die doden!! Die kunnen die nacht misschien weer levend worden! Heb je die er ook nog bij....Of de levenden eten de doden op, zijn de levenden nog dikker en groter en sterker. Nee, goede beslissing Robin, weg met de doden en de levenden lekker laten lopen. Leuk gezelschap s'nachts....:) Have fun schat, ik blijf je volgen xxx

jacq.denessenhom.nl

wij vinden jou een flinke meid en wij genieten van je
verslagen. groetjes van ons

ine-mieke

Hoi Robin,
je hebt weer wat meegemaakt. Die steamy pools lijken mij geisers, aardwarmte die stoom afblaast. (wiki). hihi. groetjes

TiCo

Ha Robin,

Op deze manier krijg behoorlijk wat te zien, heerlijk weekendje aan het meer.
Wat we zo lezen heb je het naar je zin, fijn.
Geniet van het komende weekend.

Groetjes en dieke knoevel TiCo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active