Robin in Nieuw Zeeland!

Tough start

De week vloog om, maar het begin was zwaar! Maandag was een normale dag zonder gekke dingen. De kids waren wel eens lastig, maar ze hebben zo hun momenten. Tot dat dinsdag ochtend aanbrak. De dag dat ik het even niet meer zag zitten. 'S ochtends als beide ouders weg zijn om half 8, heb ik drie kwartier de tijd om te zorgen dat ze klaar zijn voor school. Dat heeft wat langer geduurd. Het was een dag waarop ze totaal niet deden wat er van hun gevraagd werd. Ze luisterden níet, hoe streng ( en ik was écht streng ) ik ook was. Tot aan uitschelden en slaan toe.. ( ik niet, de kinderen! ) Deze ochtend was zo zwaar dat ik even niet meer wist of ik het nog wel leuk vond.. Nadat ik ze beide had afgezet op school heb ik even huilend met mama gebeld, maar ook deze dagen horen erbij zeggen ze. Ook 's avonds hadden ze hun dag nog niet en heeft de moeder het gelukkig even van me over genomen. Ze heeft de kids even de volle lading gegeven en vanaf woensdag ging alles verbazend goed! Woensdag t/m vrijdag hebben ze zich goed gedragen en dan is het ook leuk om au pair te zijn! Dit zijn natuurlijk de momenten waar je het voor doet. Gezellige en leuke dingen doen met de kinderen. Koekjes gebakken, cake gebakken, naar de speeltuin geweest, boeken bij de bibliotheek gehaald en voorgelezen noem maar op.

Donderdag avond even een gesprekje gehad met de ouders over hoe het nu allemaal gaat en hoe ik over alles denk. Ze vinden dat ik het erg goed doe, dus ik ben allang blij! Ik mag alleen ook streng zijn als de ouders erbij zijn. Ik merk dat als ze in de buurt zijn en de kinderen zich niet gedragen, ik me een beetje op de achtergrond houd. Maar dat vinden ze niet nodig.

Vrijdag middag was ik al op tijd klaar aangezien het gezin weer een weekendje weg ging. Een weekend het huisje voor mij alleen, heerlijk! Hier was ik echt even aan toen. Vrijdag avond is Renate ( andere NL au pair ) langs gekomen en hebben we bijgepraat en film gekeken. Zaterdag middag had ik via Facebook met een Duits meisje afgesproken om wat te gaan drinken. We zijn naar een groot winkel centrum geweest. Het grootste van Auckland. Ze had niet veel tijd, dus daarna ben ik zelf even rond gaan lopen. Wauw!! Wat een groot centrum, en zoveel leuke winkels en spullen..! Ik had zoveel kunnen kopen, maar ik kan het helaas niet allemaal meenemen in mijn koffer.. Beetje balen! Maar ik heb mijn ogen uitgekeken. Qua kleding is alles best wel goedkoop, maar daarentegen zijn de boodschappen erg duur.

Zondag had ik weer met Renate afgesproken. Even genoten van een ijs op Mission Bay, 's avonds de rugby wedstrijd van All Blacks gekeken. Ik begin het spel nu eindelijk te snappen! En 's middags ben ik met Renate naar Auckland geweest om bij een reisbureau onze reis te boeken als we vakantie hebben. Mijn vakantie start op de 1e kerstdag. Vanaf dan heb ik ongeveer 3,5 week vrij! De planning is om op 28 december op de bus te stappen van de reis organistatie Stray Travel. We beginnen in Christchurch. Dat ligt op het Zuider eiland, wat betekend dat we erheen moeten vliegen. Deze vlucht duurt 1,5 uur en vanuit daar reizen we in 2/3 weken door verschillende plaatsen op het Zuider eiland. Een aantal plaatsen die we gaan bezoeken zijn; Kaikoura, Picton, Nelson, Abel Tasman, Marahau, Westport, Franz Josef, Wanaka en Queenstown. Waar we oud op nieuw gaan vieren weten we nog niet, dus daar laat ik me door verrassen. Ik heb er in ieder geval super veel zin in! Nu op zoek naar een backpack...!

Reacties

Reacties

Leon

Inderdaad Robin, zulke dagen horen er ook bij, maar zo zie je maar weer, uiteindelijk komt alles goed. Te gek vooruitzicht van je vakantie! Gaat ook helemaal goed komen. Maar voor nu, pluk de dag! Enjoy! X

Rob

Je hebt iets mooi's om naar uit te kijken. Over vijf weken is het al kerst. Voordat je het weet zit je in het vliegtuig voor een mooie vakantie. Groeten van nummer 12.

TiCo

Het was wel een weekje voor je Robin, maar je hebt het mooi afgesloten. Heerlijk je vakantieplannen!
Groetjes, TiCo.

Henny en Hans

Dat wordt een fantastische "grote vakantie". En dat met die Rugby moet je niet overdrijven he!

Astrid

Trots op je meisje! Je kunt 't!
Geniet van alle mooie en nieuwe ervaringen en leer van de lastige uitdagingen. Xx

Marieke

Ha Robin, eindelijk tijd om iets van mij te laten horen. Ik geniet van je verslagen! Fijn dat alles zo goed gaat. Ik heb de hele vliegreis met je mee geleefd (zat zelf ook in vliegtuig, dus had alle tijd om aan je te denken!). En ook met elke rugbywedstrijd die we hier kijken, denk ik aan je! Je kunt je huiswerk er altijd weer bijhalen als je de wedstrijd niet kan volgen, hahaha….. Wees maar lekker duidelijk naar de kinderen toe, dan zijn ze uiteindelijk het liefst en kun je lekker van ze genieten. Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt aan Renate, de twee musketiers! Het ga je goed! We kunnen niet wachten op het volgende epistel! liefs Marieke

ine-mieke

Ha Robin,

kan me goed voorstellen hoe ellendig je je gevoeld hebt als de kinderen niet meewerken. Gelukkig kunnen we dan eens even lekker uithuilen bij onze moeders. Wie heeft dat niet gedaan? Daar zijn moeders toch ook voor. Als ik zo naar je foto's kijk op facebook heb jij maar een saai leven daar. :) Hier is het slecht nat weer en donker. Daar heb jij gelukkig geen last van. Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Doei.

Harry Manders

Hello Robin,

Leuk die verslagen en foto's van jouw verblijf en ervaringen down-under. Ik heb ze doorgestuurd naar mijn kleinkinderen in Austerlitz. Kunnen ze wat van leren!
Veel succes en geniet er van!

Ome Har

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active