Robin in Nieuw Zeeland!

Surfing in Raglan

En zoals gewoonlijk vloog de week weer voorbij! Hier en daar wat anders als normaal. Dinsdag middag moest ik oppassen aangezien de oudste beweerde dat hij 'ziek' was. Ziek was hij niet echt, maar het was leuk om eens een dag alleen met hem door te brengen, aangezien hij altijd op school is.

Deze week maar één keer geweest sporten, niks voor mij! Ik heb al gemerkt dat mijn eten en sport ritme hier veranderd. Vanwege tijd gebrek minder sporten, en vanwege een ander land wil je van alles lekkers uit proberen! Elke au pair verteld me dan ook dat ze een paar kilo is aangekomen tijdens haar verblijf in Nieuw-Zeeland.. Ik merk het nu al! Maar natuurlijk moet ik ook genieten.

Zaterdagochtend ben ik met Renate en een ander meisje die ik eerder hier heb ontmoet ( Rosa uit Duitsland ) naar Hamilton gereden. We wilde in het weekend gaan surfen in Raglan, en alle hostels in Raglan waren volgeboekt dus zijn we naar Hamilton gereden en hebben we daar een hostel geboekt. 's Middags hebben we de Hamilton Gardens bezocht. Een gratis park met allemaal verschillende tuinen uit verschillende landen, erg mooi! 's Avonds hebben we samen gekookt, en ons vermaakt in het hostel. We waren moe en wilde fit zijn voor zondag!

Zondag zijn we naar Raglan gereden voor mijn eerste surfles! Die begon om 2 uur. Natuurlijk regende en regende het continu.. Onze motivatie was er dan ook totaal niet. Op dat moment vond ik het ook niet erg als het zou worden afgelast. Maar goed, in de zee worden we ook nat dus gewoon aan de slag! Eerst kregen we uitleg, binnen gelukkig. Dat duurde ongeveer 45 min. Daarna was het eindelijk droog, en zijn we naar het strand gereden. Hier kregen we een wetsuit, en ja hoor hij was al nat. Lekker zo'n nat pakkie aantrekken! Het voelde zo vies.. het duurde even voordat ik hem aanhad. Voorbereid op ijskoud water liepen we naar buiten, kregen ons surfbord aangewezen en liepen naar onze plaats. Het surfbord wordt vastgemaakt via een kabel met klittenband om je enkel. Alles klaar, hop het water in. De golven waren top, en wauw, dat gevoel als je voor de eerste keer op je surfbord staat is echt gaaf! Het is een paar keer gelukt, maar wel zwaar!

Natuurlijk heb ik de hele surfles liggen stuntelen met de kabel om mijn enkel. Hij wikkelde telkens om beide enkels waardoor ik geen stap vooruit kwam, daarna volgde twee enorme golven achter elkaar over me heen en het surfbord trok me mee onder water. Toch wel akelig soms.. En hoe later het werd, hoe hoger te golven! Toen kreeg ik het niet meer voor elkaar. De surf leraar gaf ook al van te voren aan dat het erg zwaar zou worden de eerste keer. Maar het was echt tof. Ik heb respect voor alle surfers!

's Avonds lekker ergens gegeten met z'n drieën. Hier in Nieuw-Zeeland ben ik nog erger verslaafd aan pindakaas dan thuis. Gewoon omdat ze hier zoveel verkopen met pindakaas! Vandaar dat ik het toetje ook niet kon weerstaan gisteren Een chocolade brownie met 'pindakaas lava' erin. Hemels!! Nu op naar een gezonde week met vooruitzicht op waarschijnlijk mijn eerste stap avondje volgend weekend, ik ben benieuwd!

Reacties

Reacties

rob

Mmmm. Stuur dat recept van de brownie maar door. Fijn om te lezen dat je je vermaakt en geniet. Have fun and take care. Groeten van nummer 12.

Arjen

Goed hoor, dat surfen, hoort er toch wel een beetje bij! Dat toetje met pindakaas moeten we ook maar eens proberen. Groeten, Arjen.

Henny en Hans

Ach meiske, die pindakaas .. je ken ut hebbe he !

Fleur

Heee Robin! Klinkt echt super leuk!! Kunnen we de volgende x een dagje samen gaan surfen ipv de efteling :D

Familie uit Nederweert

Ook de familie uit Nederweert volgt jouw avontuur.
Gaaf zeg en geniet van elke seconde. Wij zijn er vast van overtuigd dat de tijd vliegt in dit verre land.

TiCo

Ha Robin,
Mooi dat je zoveel kunt ondernemen. We hebben weer genoten van je verslag van afgelopen week.
We wensen je deze week veel plezier, en zeker aan
het eind ervan, met stappen.
Groetjes TiCo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active