Robin in Nieuw Zeeland!

South Island, Week 2

WEEK 2

6 Januari
Na 4 dagen in Franz Josef weer vertrekken naar de volgende bestemming; Wanaka, met ook een nieuwe busschauffeur. Deze keer een vrouw! Mijn favoriet van alle 5 de chauffeurs die ik heb gehad. Ik kon me helemaal scheef lachen om haar grapjes, doen en laten. Als eerste gestopt bij een strandje om te lunchen, enorm veel strandvliegjes! ( Ik ben trouwens in deze 3 weken helemaal lek gestoken door muggen en strandvliegjes. Volgens mij ben ik er zelfs allergisch voor.. het was een drama! ) Ook zijn we gestopt bij de Blue Pools, geweldig mooi water! Je kon van een brug afspringen in het heldere, mooie, blauwe water. Ik heb alleen even met mijn voeten gevoeld maar het was IJS koud.. Daarna zijn we naar Lake Wanaka gereden, ook weer een pracht uitzicht.. Dit was echt een mooie omgeving. ’s Avonds nog even lekker aan het water gelegen en genoten van het weer.

7 Januari
’s Ochtends met z’n zessen de wekker gezet om 5.45u, om vervolgens de zonsopgang te bewonderen. Helaas had ik er net wat meer van verwacht, maar al met al was het een mooi uitzicht met bergen op de achtergrond. Het was toch wel erg fris ’s morgens vroeg dus daarna nog even het bed in gedoken want we vertrokken pas later naar onze volgende bestemming. Rond 10.15u gingen we richting Queenstown. Ik was erg benieuwd naar deze stad! Hier zouden we één nachtje verblijven maar later nog een keer 4 nachten terug komen. Als eerste zijn we gestopt bij een fruit/ijs shop. Wat een paradijs, zoveel fruit, zoveel kleuren. Later aangekomen in Queenstown en daar hebben we een beetje de stad verkend en op het strand gezeten. ’s Avonds naar de bar geweest met de groep. Overal in Nieuw-Zeeland spelen live bandjes als je naar de bar gaat. Opzich erg gezellig, maar ik moet er wel aan wennen aangezien dit totaal niet mijn muziek stijl is… Ik heb het ook niet erg laat gemaakt.

8 Januari
Vandaag op naar Milford Sound waar ik me ook op had verheugd. Met een cruise hebben we de mooie bergen, watervallen, Tasman Sea, zeehonden en ( we hadden geluk ) dolfijnen gezien. Helaas was het niet zo’n helder mooi weer waardoor het me een beetje tegen viel, maar ik had het ook niet willen missen. Na de cruise op naar de volgende bestemming; Gunns Camp. Onderweg hoorde we dat dit een beetje afgelegen lag en hier een aantal rare bijzonderheden waren. Tussen 10 uur ’s avonds en 6 uur ’s ochtends was er namelijk géén elektriciteit en in onze huisjes waren geen stopcontacten. Er was geen koelkast en geen waterkoker.. balen! ’s Avonds hebben we met z’n alle rond het kampvuur gezeten met marshmallows. En samen hebben we liedjes gezongen met behulp van onze twee gitaristen. Daarna heb ik mijn weg terug moeten vinden met alleen het licht van mijn telefoon..

9 Januari
De volgende dag op naar Invercargill. De helft van onze groep zou ons die dag voor 1 dag verlaten voor een bezoek naar een andere bestemming waar ik niet voor gekozen had. Omdat wij verder geen plannen hadden kwam onze reis begeleidster met het geniale plan om ’s avonds een ‘Costume Party’ te houden in het hostel. Ik wist niet of ik daar wel zo’n zin in had want ik ging liever de buurt verkennen. Maar goed, toch maar meegedaan en onderweg loodjes getrokken, en daarna voor een klein bedrag wat gekocht om iemand te verkleden. Ik werd uiteindelijk helemaal ingepakt in kerstpapier, met kerstballen. Ja, ik was een kerstboom… Uiteindelijk was het nog wel gezellig.

10 Januari
Na eerder één overnachting te hebben gehad in Queenstown, gingen we vandaag weer terug. Ik had er zin in, Queenstown vond ik een erg leuke plek! Het was een vermoeiende, lange dag voor we eindelijk in Queenstown aankwamen aangezien we op andere reizigers moesten wachten en het een lange rit was. Om 8 uur ’s avonds zijn we aangekomen en omdat het al zo laat was zijn we met een groepje ergens gaan eten.

11 Januari
Vandaag zijn we optijd opgestaan omdat we vroeg uit moesten checken. We hadden een ander hostel geboekt, omdat dit hostel een smerige keuken had. Het volgende hostel was top! Gratis ontbijt en diner, en het eerste hostel waar ik 24 uur per dag mensen zag werken en poetsen. Alles was dan ook super schoon. Het heeft deze dag af en toe geregend dus hadden we ook besloten om er een luie dag van te maken. Ik had WiFi gekocht en ben lekker wat series terug gaan kijken. Ook heb ik even gebruik gemaakt van de sauna, heerlijk!

Reacties

Reacties

TiCo

Ha lieve Robin,

Op de eerste plaats de allerbeste wensen voor 2015.
Voor jou is het al geweldig begonnen met die heerlijke reis, en heb je 2014 ook mooi afgesloten. Uit je verhalen maak ik op dat je enorm geniet. Het is mooi dat je zoveel verschillen mensen ontmoet en zulke geweldige plekken bezoekt. Zoals altijd genieten wij van al je belevenissen die je beschrijft, en dan die foto's PRACHTIG! Groetjes en dieke knoevel TiCo.

ine-mieke

weer genoten van je verhaal. Je maakt wel veel mee zeg. Huisjes zonder stroom. bijzonder. Nog veel plezier. Je vakantie zal nu wel zo ongeveer om zijn. Werk ze maar weer. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active