Robin in Nieuw Zeeland!

South Island, Week 3

WEEK 3

12 Januari
Vandaag opgestaan voor een actief dagje. Met z’n zessen zijn we met de Gondola de berg in Queenstown op gegaan en vanaf daar konden we met de Luge ritjes een paar keer naar beneden. De ‘Luge’ zijn een soort van karretjes waar je in gaat zitten en met je handen een hendel naar voren en achter duwt om daarmee vooruit te komen en te kunnen remmen. Ik had dit al eens eerder gedaan maar het was weer erg leuk. ’s Middags hebben we even aan het strand gelegen, ’s Avonds een rondje gerend en daarna film gekeken.

13 Januari
De laatste actieve dag in Queenstown heb ik met twee andere besteed aan Mountain Biken. Hier heb ik écht van genoten! Het was een top route en top weer. Langs het water op een stenen pad, berg op, berg af. Op een begeven moment konden we kiezen tussen een gemiddelde of moeilijke route. Aangezien alles zo goed ging kozen we voor de moeilijke route. Zo’n 20 minuutjes later werd het pad zo smal dat je er eigelijk niet meer kon fietsen, en we ons afvroegen of dit eigenlijk wel het goede pad was. We besloten om te keren maar er was geen andere route. Nadat we mensen gevraagd hadden bleek het smalle pad toch de juiste route te zijn, dus opnieuw een poging gedaan. Maar helaas ging het fout en verloor ik mijn evenwicht. Ik ben rechts van het pad zo’n meter naar onder gevallen, ik schrok me dood. Ik had enorm geluk dat ik opgevangen werd door een nest van takken, op alle andere plekken lagen alleen maar stenen. Alleen een schrammetje en 2 blauwe plekken overgehouden. Daarna weer gewoon verder gegaan! Naast ons hostel lag een kapper en die besloot ik even te bezoeken voor een snelle knipbeurt. Aangezien het onze laatste avond in Queenstown was wilde we opstap gaan. Eerst wat gedronken op het strand en daarna door naar de bar. Helaas viel dit weer heel erg tegen omdat ze overal dezelfde muziek hebben. Ze hebben hier nog niet veel house muziek uitgevonden! ( Dit mis ik dus enorm… )

14 Januari
Op weg naar de een na laatste bestemming; Mt Cook. Hier had ik heel graag een hike gedaan aangezien hier ook een Glacier was. Maar aangezien ik de vorige nacht niet veel slaap had gehad, en we weer vroeg eruit moesten was ik erg moe. Ik was dus niet in de stemming voor een hike van 3 tot 4 uur. Even een middag dutje gedaan en ’s avonds hebben we met z’n alle meegedaan aan een Quiz, niet veel speciaals helaas.

15 Januari
De laatste dagen breken aan, ik was erg moe van het reizen en er stonden niet veel activiteiten meer op het programma. Deze dag gingen we op weg naar Rangitata. Een omgeving waar scene's van Lord Of The Rings zijn opgenomen. De omgeving in het Zuiden blijft mooi. Elk half uur veranderd het landschap weer. Aangekomen bij ons hostel schrok ik even toen ik op mijn kamer aankwam. Een hoogslaper was ik wel gewend want die hebben ze in alle hostels, maar dit was een DRIE hoogslaper, en ja hoor, ik mocht bovenin! Was wel een klus om hierin te klimmen maar ik heb goed geslapen.

16 Januari
De laatste dag met de Stray bus is aangebroken. Om 6.45u moesten we vertrekken om weer richting ons startpunt; Christchurch Airport te rijden. Hier moesten we om 9 uur zijn omdat er dan weer nieuwe mensen voor ons in de plaats kwamen. Hier verbleven we één nachtje en vanuit het vliegveld werden we naar het hostel gebracht. Nu zaten we in een wat mooier gedeelte van Christchurch dan de aller eerste dag. ’s Avonds zijn we met z’n vieren gaan uiteten om onze reis af te sluiten. Toch wel raar als je afscheid moet nemen van mensen die je drie weken elke dag gezien hebt. Leuke mensen ontmoet en een top tijd gehad.

17 Januari
Vandaag terug naar het vliegveld om weer naar mijn ‘thuis’ in Auckland te vliegen. Het was super om de jongens weer te zien en ze waren erg enthousiast mij weer te zien. Ik had ze toch wel gemist. Ook kreeg ik gelijk weer leuk nieuws te horen dat ik volgende week alleen met de kids voor een weekje naar The Bay Of Islands ( 3,5 uur rijden van Auckland ) ga! Hier wonen de ouders van Rachel (mijn hostmoeder). Hier zal ik waarschijnlijk mijn verjaardag doorbrengen. Mij hoor je niet klagen, ik kijk er nu alweer naar uit.

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van mijn lange verhalen. Het heeft even geduurd voor ik het allemaal had getypt, en mijn laptop is dan nu ook helemaal leeg én mijn vingers hebben geen zin meer. De rest van mijn foto’s volgen snel! Doeeeei.

Reacties

Reacties

Arjen

Inderdaad, ik hoor je niet klagen. Wat een leuke vakantie heb je gehad, super! Bedankt voor je verhaal, ik heb er naar uit gekeken. Veel plezier verder! Groeten, Arjen.

Esmee

Nou, doe hebs dig in idder geval neet verveeld zo te leaze! Waat leuk om te leaze wasse allemoal duis. En dalijk nog lekker een weakske weg. Geniet dr van want veurdesse t wits zitse hie weer in t kaaje NL.

TiCo

Ha lieve Robin,
En of we genieten van je prachtige verhalen en foto's.
Ook genieten wij op die manier mee van je geweldige
belevenissen.
Liefs TiCo.

Henny en Hans

Een beter begin van dit nieuwe jaar kan iemand zich nauwelijks wensen. Geweldig mooie drie weken Robin ! Die helikoptervlucht moet helemaal top geweest zijn ! Alvast een zonnige mooie verjaardag in The Bay. Groetjes, Henny en Hans.

Peter,Marja,Rijk,Jur en Mats

Lieve Robin,

Never a dull moment! We genieten van je verhalen en je prachtige foto's! Wat een super beslissing dat je dit avontuur bent aangegaan! Dikke kus van ons 5jes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active