Robin in Nieuw Zeeland!

22th Birthday

Alweer een paar weken geleden sinds ik mijn laatste blog heb geschreven. De tijd vliegt enorm! In deze 3 weken tijd heb ik weer veel gezien en gedaan. Even denken waar te beginnen…

Zoals ik al in mijn vorige blog vertelde ben ik met de kids een weekje naar hun opa en oma geweest in Kerikeri ( The Bay Of Islands, Noorden van Nieuw-Zeeland ). Rachel en Anthony moesten werken en de kids hadden hun laatste week zomervakantie, dus kwam Rachel op het idee om mij met de boys voor een weekje erheen te brengen. Daar had ik natuurlijk geen problemen mee aangezien ik er al een keertje was geweest en ik het geweldig vond daar! Op vrijdag ochtend bracht Rachel ons ( éven 3,5 uur rijden ) en daar zijn we gebleven tot de vrijdag erna ( 30 januari ). Eigenlijk heb ik die week vrij weinig hoeven doen en dus nog een beetje vakantie gevierd! Aangezien oma voor de kids zorgde, en ik gewoon lekker overal mee naar toe ging. We zijn bijna elke dag gaan zwemmen, ik ben twee keer gaan rennen, we zijn gaan wandelen met de kids, gaan barbequen aan het water, en verder heb ik lekker relax in de zon gelegen met een boek.

Op maandag had ik een dagje voor mezelf en besloot ik een tour te boeken naar het verste Noorden van Nieuw-Zeeland ( nog eens 3 uur rijden ). Ik heb de ’90 Mile Beach’ bezocht en ‘Cape Reinga’. Het was adembenemend! De 90 Mile Beach is een strand waar je niet zomaar kan gaan zwemmen, want het is gewoon een snelweg! De bussen rijden er met zo’n 100 km/h door het zand, echt gaaf! Daarna zijn we gaan ‘sand boarden’. Geweldig mooie zandbergen waar je met een surfplank vanaf kunt glijden, en als laatste Cape Reinga bezocht. Dit was wel echt het hoogte punt van de dag. Een uitzicht, niet normaal! Het was een top dag.

Op vrijdag 30 januari zijn we weer naar huis gegaan en de dag erna was ik jarig. Toen ik thuis kwam stond er al een pakje op me te wachten vanuit thuis! ’s Avonds toen ik om 10 uur in bed lag, werd ik toch wel erg nieuwsgierig! ’s Ochtends heb ik eerst lekker uitgeslapen en genoten van mijn cadeautjes. Dingen die ik toch wel gemist had, en dingen die ik erg goed kon gebruiken aangezien het hier soms te duur is. Ik ben zo blij met al mijn thee!! Ik heb nu 8 doosjes, dus daar kan ik wel even mee vooruit. Toen ik opstond werd ik verrast met twee tekeningen van de kids, eentje met 50 cent opgeplakt. Lief hoor! Daarna kreeg ik een bananen cake met chocola gemaakt door Rachel en hebben ze voor me gezongen. Zelfs 22 kaarsjes die ik uit mocht blazen, ik voelde me toch wel jarig! Ook heb ik een cadeau van ze gekregen maar dat horen jullie later, dat moet nog komen.

’s Middags ben ik met 4 andere au pairs gaan lunchen, en als diner heb ik met Renate een overheerlijke pizza gegeten! ’s Avonds ben ik met Renate en Katie opstap geweest in Auckland Centrum. Dit was de eerste keer dat ik daar opstap ging, en de tent waar ik het laatste uurtje ben geweest heb ik even flink gefeest op ( ja eindelijk! ) house muziek. Dus nu weet ik waar ik de volgende keer opstap ga. Uiteindelijk een super dag gehad en allemaal nogmaals bedankt voor alle kaartjes, felicitaties, cadeautjes etc. Erg leuk allemaal.

Vorige week een korte werk week gehad aangezien vrijdag een feestdag was (ze hebben er hier net zo veel als in Duitsland geloof ik ). Vrijdag ochtend ben ik met Renate, Katie en Max vertrokken naar Matamata, waar we ’s middags de ‘Hobbiton Movie Set Tour’ hebben gedaan. Dit was echt zo gaaf. Ook al heb ik The Hobbit films niet gezien, en kan ik me van The Lord Of The Rings vrij weinig herinneren, het was meer dan de moeite waard. Ik ga zeker snel alle films bekijken. Na onze tour zijn we naar Papamoa Beach gereden want Katie had een camping plaats geboekt. Ja… Robin gaat kamperen!! Ik wist niet waar ik aan begon maar ik dacht, laten we het maar eens proberen. Nou, uiteindelijk konden we geen betere locatie wensen, we sliepen 10 meter naast de zee! Twee tenten opgezet, en zonder slaapmat of luchtbed ging ik mijn nacht doorbrengen.. Ik had mijn dikke twee persoons deken meegenomen en daar heb ik me tussen gerold! Ik had verbaasinwekkend goed geslapen. Toen ik ’s nachts wakker werd en me omdraaide zag ik Renate niet liggen. Zij had ’s nachts besloten in de auto te gaan liggen, dus ik had een tent voor mij alleen. ’s Ochtends ben ik om 6 uur opgestaan omdat ik de zonsopgang wilde bekijken aan de zee. Ik was wat vroeg en besloot daarna te gaan rennen. Gelukkig dat ik zo vroeg ben opgestaan want ook dit was adembenemend mooi! Zo mooi dat ik de dag erna ook weer om 6 uur ben opgestaan. De rest heeft het helaas gemist. Zaterdag avond zijn we gaan eten bij ons favo restaurant, de Mexicaan! En zondag ochtend zijn we weer naar huis gereden want Renate’s hostvader had ’s middags zijn verjaardagsfeest en daar ben ik ook naar toe gegaan. Hier was het weer erg gezellig.

Na deze week ben ik alweer 4 maanden hier, dat betekend; nog een half jaar te gaan! Voor mij vliegt de tijd enorm, en ik heb het nog altijd naar mijn zin! Het enige nadeel is dat het voor mij voelt alsof ik nu op moet schieten met al mijn uitstapjes naar plaatsen die ik nog wil zien met mooi weer, want hier begint het straks herfst te worden! Hopelijk duurt dat nog even…. Foto's upload ik snel, liefs Robin

Reacties

Reacties

Rob

Hoi Robin. Zo te lezen heb jij het echt super getroffen bij deze familie. Weer een leuk verhaal om te lezen. En kamperen (ook niet mijn hobby). Ach.... in New Zealand is het toch anders als hier.
Groeten van nummer 12.

Astrid

Hee Robin, geweldig alweer!! Waren gister bij jullie, veel foto's gezien. Je ziet er overal stralend uit. Geniet nog van alles wat je meemaakt. 6 Maanden.......time flies when .......Doeiii xx

Henny en Hans

Ik zei gisteren nog tegen Henny, die Robin is wel erg stilletjes twenty-two geworden. Prompt komt daar weer zo'n glimlach trekkende update. Twee keer gelezen, want wij genieten mss wel net zoveel van "het verhaal van Robin van de EB-laan" als jij van je pracht ervaring in NZ ! Zo mooi, en je bent nog niet eens op de helft ;).

TiCo

Ha lieve Robin,
Wat heb je weer mooie en leuke weken achter de rug.
Het is fijn om te zien en lezen dat je het helemaal naar je zin hebt. Weer erg genoten van je verslag van de afgelopen weken.
Liefs en dieke knoevel, TiCo.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active