Robin in Nieuw Zeeland!

Skywalk and Color Run

Er is weer een nieuwe week voorbij met een leuk weekend. Door de week niet zo veel spannend meegemaakt aangezien het een normale werk week was. Zoals ik al in mijn vorige blog had aangegeven had ik een cadeau gekregen van Rachel en Anthony voor mijn verjaardag waar ik later nog op terug zou komen. Dat cadeau was de 'Skywalk'.

Voor diegene die niet weten wat dit inhoud; In het centrum van Auckland staat een observatie toren genaamd de 'Skytower'. Deze is 328 meter hoog, en je kunt tot 220 meter hoog met de lift naar boven om vanaf daar heel Auckland te bekijken. Maar op 192 meter hoog kun je een Skywalk doen. Dat betekend dat je wordt vastgemaakt aan touwen etc. en daarna 360 graden rond de skytower kan lopen op een stukje van ( ik gok ) ongeveer 1 meter breed! Het kriebeltje me al bij de gedachte, maar toen ik een filmpje zag leek het me toch wel erg gaaf. Zaterdag heb ik het gedaan, en wat was het tof! Een een oranje pak gingen we met de lift naar boven, en je keek door het raam naar buiten, waardoor je kon zien hoe hoog je ging. Toen werd ik wel een beetje nerveus. We waren met een groepje van 6 en ik werd als eerste vastgemaakt en mocht voorop ( waarschijnlijk omdat ik het nerveuste was haha ). Nadat iedereen was bevestigd aan de rails boven ons, konden we gaan lopen.

We kregen een paar challenges waarvan de eerste was; loop tot aan de rand en kijk over je voeten naar beneden, pffff was toch wel akelig. Daarna moesten we hetzelfde doen aan de andere kant ( zodat we een beetje zelfvertrouwen kregen daarboven natuurlijk ). Dat ging allemaal goed. Daarna kregen we de challenges om over de rand te gaan hangen! Ik was als laatste aan de beurt, en ik had niet gedacht dat ik het zou doen, maar het was echt een gaaf gevoel! Uiteindelijk zijn we rond de toren gelopen en hebben we uitleg gekregen over Auckland. Na de Skywalk ben ik nog naar 220 meter de hoogte in gegaan binnen in de toren, maar daar had ik het na 5 minuten al gezien, want dat was natuurlijk niet meer zo spectaculair!

's Avonds ben ik met Renate naar de bioscoop geweest. Dat was lang geleden! Ook erg duur moet ik zeggen... Maar wel leuk! Zondag ochtend ben ik om 5.20u opgestaan om me klaar te maken voor de Color Run. Dit is een ren evenement van 5 kilometer, waar onderweg op verschillende plekken met gekleurde poeder over je heen wordt gegooid. Uiteindelijk niet veel kunnen rennen maar de helft gelopen. De opkomst was namelijk groot, en er waren opstoppingen bij elk gedeelte waar ze met poeder strooide. Wel leuk om mee gemaakt te hebben!

Dit was mijn weekend weer en ik ben nu al 4 maanden hier, dat betekend nog een half jaar te gaan! We zullen zien wat het nog allemaal gaat brengen.... doei!

Reacties

Reacties

TiCo

Ha lieve Robin,
Nou zeg, jij gaat wel heel wat uitdagingen aan. Ik krijg alleen al kriebels als ik het lees. Maar jij bent weer een prachtige ervaring rijker. En dan nog die Color run erachter aan.
Wat gaat het toch snel allemaal, jij 4 maanden weg en wij zijn alweer 4 maanden terug van Canada.
Wij wensen je een fijne week en kijken uit naar je volgende verhaal.
Dieke knoevel, TiCo.

Leon en Asje

Te gek Robin! Wat een ervaring! Trots op je dat je t allemaal maar effe doet.
Tot next time...x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active