Robin in Nieuw Zeeland!

Skywalk and Color Run

Er is weer een nieuwe week voorbij met een leuk weekend. Door de week niet zo veel spannend meegemaakt aangezien het een normale werk week was. Zoals ik al in mijn vorige blog had aangegeven had ik een cadeau gekregen van Rachel en Anthony voor mijn verjaardag waar ik later nog op terug zou komen. Dat cadeau was de 'Skywalk'.

Voor diegene die niet weten wat dit inhoud; In het centrum van Auckland staat een observatie toren genaamd de 'Skytower'. Deze is 328 meter hoog, en je kunt tot 220 meter hoog met de lift naar boven om vanaf daar heel Auckland te bekijken. Maar op 192 meter hoog kun je een Skywalk doen. Dat betekend dat je wordt vastgemaakt aan touwen etc. en daarna 360 graden rond de skytower kan lopen op een stukje van ( ik gok ) ongeveer 1 meter breed! Het kriebeltje me al bij de gedachte, maar toen ik een filmpje zag leek het me toch wel erg gaaf. Zaterdag heb ik het gedaan, en wat was het tof! Een een oranje pak gingen we met de lift naar boven, en je keek door het raam naar buiten, waardoor je kon zien hoe hoog je ging. Toen werd ik wel een beetje nerveus. We waren met een groepje van 6 en ik werd als eerste vastgemaakt en mocht voorop ( waarschijnlijk omdat ik het nerveuste was haha ). Nadat iedereen was bevestigd aan de rails boven ons, konden we gaan lopen.

We kregen een paar challenges waarvan de eerste was; loop tot aan de rand en kijk over je voeten naar beneden, pffff was toch wel akelig. Daarna moesten we hetzelfde doen aan de andere kant ( zodat we een beetje zelfvertrouwen kregen daarboven natuurlijk ). Dat ging allemaal goed. Daarna kregen we de challenges om over de rand te gaan hangen! Ik was als laatste aan de beurt, en ik had niet gedacht dat ik het zou doen, maar het was echt een gaaf gevoel! Uiteindelijk zijn we rond de toren gelopen en hebben we uitleg gekregen over Auckland. Na de Skywalk ben ik nog naar 220 meter de hoogte in gegaan binnen in de toren, maar daar had ik het na 5 minuten al gezien, want dat was natuurlijk niet meer zo spectaculair!

's Avonds ben ik met Renate naar de bioscoop geweest. Dat was lang geleden! Ook erg duur moet ik zeggen... Maar wel leuk! Zondag ochtend ben ik om 5.20u opgestaan om me klaar te maken voor de Color Run. Dit is een ren evenement van 5 kilometer, waar onderweg op verschillende plekken met gekleurde poeder over je heen wordt gegooid. Uiteindelijk niet veel kunnen rennen maar de helft gelopen. De opkomst was namelijk groot, en er waren opstoppingen bij elk gedeelte waar ze met poeder strooide. Wel leuk om mee gemaakt te hebben!

Dit was mijn weekend weer en ik ben nu al 4 maanden hier, dat betekend nog een half jaar te gaan! We zullen zien wat het nog allemaal gaat brengen.... doei!

22th Birthday

Alweer een paar weken geleden sinds ik mijn laatste blog heb geschreven. De tijd vliegt enorm! In deze 3 weken tijd heb ik weer veel gezien en gedaan. Even denken waar te beginnen…

Zoals ik al in mijn vorige blog vertelde ben ik met de kids een weekje naar hun opa en oma geweest in Kerikeri ( The Bay Of Islands, Noorden van Nieuw-Zeeland ). Rachel en Anthony moesten werken en de kids hadden hun laatste week zomervakantie, dus kwam Rachel op het idee om mij met de boys voor een weekje erheen te brengen. Daar had ik natuurlijk geen problemen mee aangezien ik er al een keertje was geweest en ik het geweldig vond daar! Op vrijdag ochtend bracht Rachel ons ( éven 3,5 uur rijden ) en daar zijn we gebleven tot de vrijdag erna ( 30 januari ). Eigenlijk heb ik die week vrij weinig hoeven doen en dus nog een beetje vakantie gevierd! Aangezien oma voor de kids zorgde, en ik gewoon lekker overal mee naar toe ging. We zijn bijna elke dag gaan zwemmen, ik ben twee keer gaan rennen, we zijn gaan wandelen met de kids, gaan barbequen aan het water, en verder heb ik lekker relax in de zon gelegen met een boek.

Op maandag had ik een dagje voor mezelf en besloot ik een tour te boeken naar het verste Noorden van Nieuw-Zeeland ( nog eens 3 uur rijden ). Ik heb de ’90 Mile Beach’ bezocht en ‘Cape Reinga’. Het was adembenemend! De 90 Mile Beach is een strand waar je niet zomaar kan gaan zwemmen, want het is gewoon een snelweg! De bussen rijden er met zo’n 100 km/h door het zand, echt gaaf! Daarna zijn we gaan ‘sand boarden’. Geweldig mooie zandbergen waar je met een surfplank vanaf kunt glijden, en als laatste Cape Reinga bezocht. Dit was wel echt het hoogte punt van de dag. Een uitzicht, niet normaal! Het was een top dag.

Op vrijdag 30 januari zijn we weer naar huis gegaan en de dag erna was ik jarig. Toen ik thuis kwam stond er al een pakje op me te wachten vanuit thuis! ’s Avonds toen ik om 10 uur in bed lag, werd ik toch wel erg nieuwsgierig! ’s Ochtends heb ik eerst lekker uitgeslapen en genoten van mijn cadeautjes. Dingen die ik toch wel gemist had, en dingen die ik erg goed kon gebruiken aangezien het hier soms te duur is. Ik ben zo blij met al mijn thee!! Ik heb nu 8 doosjes, dus daar kan ik wel even mee vooruit. Toen ik opstond werd ik verrast met twee tekeningen van de kids, eentje met 50 cent opgeplakt. Lief hoor! Daarna kreeg ik een bananen cake met chocola gemaakt door Rachel en hebben ze voor me gezongen. Zelfs 22 kaarsjes die ik uit mocht blazen, ik voelde me toch wel jarig! Ook heb ik een cadeau van ze gekregen maar dat horen jullie later, dat moet nog komen.

’s Middags ben ik met 4 andere au pairs gaan lunchen, en als diner heb ik met Renate een overheerlijke pizza gegeten! ’s Avonds ben ik met Renate en Katie opstap geweest in Auckland Centrum. Dit was de eerste keer dat ik daar opstap ging, en de tent waar ik het laatste uurtje ben geweest heb ik even flink gefeest op ( ja eindelijk! ) house muziek. Dus nu weet ik waar ik de volgende keer opstap ga. Uiteindelijk een super dag gehad en allemaal nogmaals bedankt voor alle kaartjes, felicitaties, cadeautjes etc. Erg leuk allemaal.

Vorige week een korte werk week gehad aangezien vrijdag een feestdag was (ze hebben er hier net zo veel als in Duitsland geloof ik ). Vrijdag ochtend ben ik met Renate, Katie en Max vertrokken naar Matamata, waar we ’s middags de ‘Hobbiton Movie Set Tour’ hebben gedaan. Dit was echt zo gaaf. Ook al heb ik The Hobbit films niet gezien, en kan ik me van The Lord Of The Rings vrij weinig herinneren, het was meer dan de moeite waard. Ik ga zeker snel alle films bekijken. Na onze tour zijn we naar Papamoa Beach gereden want Katie had een camping plaats geboekt. Ja… Robin gaat kamperen!! Ik wist niet waar ik aan begon maar ik dacht, laten we het maar eens proberen. Nou, uiteindelijk konden we geen betere locatie wensen, we sliepen 10 meter naast de zee! Twee tenten opgezet, en zonder slaapmat of luchtbed ging ik mijn nacht doorbrengen.. Ik had mijn dikke twee persoons deken meegenomen en daar heb ik me tussen gerold! Ik had verbaasinwekkend goed geslapen. Toen ik ’s nachts wakker werd en me omdraaide zag ik Renate niet liggen. Zij had ’s nachts besloten in de auto te gaan liggen, dus ik had een tent voor mij alleen. ’s Ochtends ben ik om 6 uur opgestaan omdat ik de zonsopgang wilde bekijken aan de zee. Ik was wat vroeg en besloot daarna te gaan rennen. Gelukkig dat ik zo vroeg ben opgestaan want ook dit was adembenemend mooi! Zo mooi dat ik de dag erna ook weer om 6 uur ben opgestaan. De rest heeft het helaas gemist. Zaterdag avond zijn we gaan eten bij ons favo restaurant, de Mexicaan! En zondag ochtend zijn we weer naar huis gereden want Renate’s hostvader had ’s middags zijn verjaardagsfeest en daar ben ik ook naar toe gegaan. Hier was het weer erg gezellig.

Na deze week ben ik alweer 4 maanden hier, dat betekend; nog een half jaar te gaan! Voor mij vliegt de tijd enorm, en ik heb het nog altijd naar mijn zin! Het enige nadeel is dat het voor mij voelt alsof ik nu op moet schieten met al mijn uitstapjes naar plaatsen die ik nog wil zien met mooi weer, want hier begint het straks herfst te worden! Hopelijk duurt dat nog even…. Foto's upload ik snel, liefs Robin

South Island, Week 3

WEEK 3

12 Januari
Vandaag opgestaan voor een actief dagje. Met z’n zessen zijn we met de Gondola de berg in Queenstown op gegaan en vanaf daar konden we met de Luge ritjes een paar keer naar beneden. De ‘Luge’ zijn een soort van karretjes waar je in gaat zitten en met je handen een hendel naar voren en achter duwt om daarmee vooruit te komen en te kunnen remmen. Ik had dit al eens eerder gedaan maar het was weer erg leuk. ’s Middags hebben we even aan het strand gelegen, ’s Avonds een rondje gerend en daarna film gekeken.

13 Januari
De laatste actieve dag in Queenstown heb ik met twee andere besteed aan Mountain Biken. Hier heb ik écht van genoten! Het was een top route en top weer. Langs het water op een stenen pad, berg op, berg af. Op een begeven moment konden we kiezen tussen een gemiddelde of moeilijke route. Aangezien alles zo goed ging kozen we voor de moeilijke route. Zo’n 20 minuutjes later werd het pad zo smal dat je er eigelijk niet meer kon fietsen, en we ons afvroegen of dit eigenlijk wel het goede pad was. We besloten om te keren maar er was geen andere route. Nadat we mensen gevraagd hadden bleek het smalle pad toch de juiste route te zijn, dus opnieuw een poging gedaan. Maar helaas ging het fout en verloor ik mijn evenwicht. Ik ben rechts van het pad zo’n meter naar onder gevallen, ik schrok me dood. Ik had enorm geluk dat ik opgevangen werd door een nest van takken, op alle andere plekken lagen alleen maar stenen. Alleen een schrammetje en 2 blauwe plekken overgehouden. Daarna weer gewoon verder gegaan! Naast ons hostel lag een kapper en die besloot ik even te bezoeken voor een snelle knipbeurt. Aangezien het onze laatste avond in Queenstown was wilde we opstap gaan. Eerst wat gedronken op het strand en daarna door naar de bar. Helaas viel dit weer heel erg tegen omdat ze overal dezelfde muziek hebben. Ze hebben hier nog niet veel house muziek uitgevonden! ( Dit mis ik dus enorm… )

14 Januari
Op weg naar de een na laatste bestemming; Mt Cook. Hier had ik heel graag een hike gedaan aangezien hier ook een Glacier was. Maar aangezien ik de vorige nacht niet veel slaap had gehad, en we weer vroeg eruit moesten was ik erg moe. Ik was dus niet in de stemming voor een hike van 3 tot 4 uur. Even een middag dutje gedaan en ’s avonds hebben we met z’n alle meegedaan aan een Quiz, niet veel speciaals helaas.

15 Januari
De laatste dagen breken aan, ik was erg moe van het reizen en er stonden niet veel activiteiten meer op het programma. Deze dag gingen we op weg naar Rangitata. Een omgeving waar scene's van Lord Of The Rings zijn opgenomen. De omgeving in het Zuiden blijft mooi. Elk half uur veranderd het landschap weer. Aangekomen bij ons hostel schrok ik even toen ik op mijn kamer aankwam. Een hoogslaper was ik wel gewend want die hebben ze in alle hostels, maar dit was een DRIE hoogslaper, en ja hoor, ik mocht bovenin! Was wel een klus om hierin te klimmen maar ik heb goed geslapen.

16 Januari
De laatste dag met de Stray bus is aangebroken. Om 6.45u moesten we vertrekken om weer richting ons startpunt; Christchurch Airport te rijden. Hier moesten we om 9 uur zijn omdat er dan weer nieuwe mensen voor ons in de plaats kwamen. Hier verbleven we één nachtje en vanuit het vliegveld werden we naar het hostel gebracht. Nu zaten we in een wat mooier gedeelte van Christchurch dan de aller eerste dag. ’s Avonds zijn we met z’n vieren gaan uiteten om onze reis af te sluiten. Toch wel raar als je afscheid moet nemen van mensen die je drie weken elke dag gezien hebt. Leuke mensen ontmoet en een top tijd gehad.

17 Januari
Vandaag terug naar het vliegveld om weer naar mijn ‘thuis’ in Auckland te vliegen. Het was super om de jongens weer te zien en ze waren erg enthousiast mij weer te zien. Ik had ze toch wel gemist. Ook kreeg ik gelijk weer leuk nieuws te horen dat ik volgende week alleen met de kids voor een weekje naar The Bay Of Islands ( 3,5 uur rijden van Auckland ) ga! Hier wonen de ouders van Rachel (mijn hostmoeder). Hier zal ik waarschijnlijk mijn verjaardag doorbrengen. Mij hoor je niet klagen, ik kijk er nu alweer naar uit.

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van mijn lange verhalen. Het heeft even geduurd voor ik het allemaal had getypt, en mijn laptop is dan nu ook helemaal leeg én mijn vingers hebben geen zin meer. De rest van mijn foto’s volgen snel! Doeeeei.

South Island, Week 2

WEEK 2

6 Januari
Na 4 dagen in Franz Josef weer vertrekken naar de volgende bestemming; Wanaka, met ook een nieuwe busschauffeur. Deze keer een vrouw! Mijn favoriet van alle 5 de chauffeurs die ik heb gehad. Ik kon me helemaal scheef lachen om haar grapjes, doen en laten. Als eerste gestopt bij een strandje om te lunchen, enorm veel strandvliegjes! ( Ik ben trouwens in deze 3 weken helemaal lek gestoken door muggen en strandvliegjes. Volgens mij ben ik er zelfs allergisch voor.. het was een drama! ) Ook zijn we gestopt bij de Blue Pools, geweldig mooi water! Je kon van een brug afspringen in het heldere, mooie, blauwe water. Ik heb alleen even met mijn voeten gevoeld maar het was IJS koud.. Daarna zijn we naar Lake Wanaka gereden, ook weer een pracht uitzicht.. Dit was echt een mooie omgeving. ’s Avonds nog even lekker aan het water gelegen en genoten van het weer.

7 Januari
’s Ochtends met z’n zessen de wekker gezet om 5.45u, om vervolgens de zonsopgang te bewonderen. Helaas had ik er net wat meer van verwacht, maar al met al was het een mooi uitzicht met bergen op de achtergrond. Het was toch wel erg fris ’s morgens vroeg dus daarna nog even het bed in gedoken want we vertrokken pas later naar onze volgende bestemming. Rond 10.15u gingen we richting Queenstown. Ik was erg benieuwd naar deze stad! Hier zouden we één nachtje verblijven maar later nog een keer 4 nachten terug komen. Als eerste zijn we gestopt bij een fruit/ijs shop. Wat een paradijs, zoveel fruit, zoveel kleuren. Later aangekomen in Queenstown en daar hebben we een beetje de stad verkend en op het strand gezeten. ’s Avonds naar de bar geweest met de groep. Overal in Nieuw-Zeeland spelen live bandjes als je naar de bar gaat. Opzich erg gezellig, maar ik moet er wel aan wennen aangezien dit totaal niet mijn muziek stijl is… Ik heb het ook niet erg laat gemaakt.

8 Januari
Vandaag op naar Milford Sound waar ik me ook op had verheugd. Met een cruise hebben we de mooie bergen, watervallen, Tasman Sea, zeehonden en ( we hadden geluk ) dolfijnen gezien. Helaas was het niet zo’n helder mooi weer waardoor het me een beetje tegen viel, maar ik had het ook niet willen missen. Na de cruise op naar de volgende bestemming; Gunns Camp. Onderweg hoorde we dat dit een beetje afgelegen lag en hier een aantal rare bijzonderheden waren. Tussen 10 uur ’s avonds en 6 uur ’s ochtends was er namelijk géén elektriciteit en in onze huisjes waren geen stopcontacten. Er was geen koelkast en geen waterkoker.. balen! ’s Avonds hebben we met z’n alle rond het kampvuur gezeten met marshmallows. En samen hebben we liedjes gezongen met behulp van onze twee gitaristen. Daarna heb ik mijn weg terug moeten vinden met alleen het licht van mijn telefoon..

9 Januari
De volgende dag op naar Invercargill. De helft van onze groep zou ons die dag voor 1 dag verlaten voor een bezoek naar een andere bestemming waar ik niet voor gekozen had. Omdat wij verder geen plannen hadden kwam onze reis begeleidster met het geniale plan om ’s avonds een ‘Costume Party’ te houden in het hostel. Ik wist niet of ik daar wel zo’n zin in had want ik ging liever de buurt verkennen. Maar goed, toch maar meegedaan en onderweg loodjes getrokken, en daarna voor een klein bedrag wat gekocht om iemand te verkleden. Ik werd uiteindelijk helemaal ingepakt in kerstpapier, met kerstballen. Ja, ik was een kerstboom… Uiteindelijk was het nog wel gezellig.

10 Januari
Na eerder één overnachting te hebben gehad in Queenstown, gingen we vandaag weer terug. Ik had er zin in, Queenstown vond ik een erg leuke plek! Het was een vermoeiende, lange dag voor we eindelijk in Queenstown aankwamen aangezien we op andere reizigers moesten wachten en het een lange rit was. Om 8 uur ’s avonds zijn we aangekomen en omdat het al zo laat was zijn we met een groepje ergens gaan eten.

11 Januari
Vandaag zijn we optijd opgestaan omdat we vroeg uit moesten checken. We hadden een ander hostel geboekt, omdat dit hostel een smerige keuken had. Het volgende hostel was top! Gratis ontbijt en diner, en het eerste hostel waar ik 24 uur per dag mensen zag werken en poetsen. Alles was dan ook super schoon. Het heeft deze dag af en toe geregend dus hadden we ook besloten om er een luie dag van te maken. Ik had WiFi gekocht en ben lekker wat series terug gaan kijken. Ook heb ik even gebruik gemaakt van de sauna, heerlijk!

South Island, Week 1

Helaas, mijn vakantie zit er alweer op. De weken zijn voorbij gevlogen, maar het waren drie top weken! Ik heb tussendoor weinig tot geen tijd gehad om bij te houden wat ik allemaal heb gedaan, vandaar dat dit waarschijnlijk een lang verhaal gaat worden (ik hoop dat ik het nog allemaal weet). Voor elke week zal ik een apart verhaal schrijven, dat maakt het lezen hopelijk wat aangenamer..

Voor diegene die mijn blog niet altijd bij heeft gehouden, ik heb 3 weken vakantie gehad aangezien de kinderen en ouders 'zomervakantie' hebben. Renate en ik besloten daarom een trip te gaan maken naar het Zuider eiland van Nieuw-Zeeland. We hebben voor een reisorganisatie gekozen ( genaamd Stray Travel ) zodat we zelf ook een beetje ‘relaxt’ kunnen reizen en niet alles zelf hoeven te regelen.

WEEK 1
27 December
De zaterdag na kerstmis vlogen we vanuit Auckland naar Christchurch in 1 uur en 20 min. Ik had gelijk weer zin om te vliegen na mijn allereerste vliegreis! Van te voren dacht ik dat Christchurch een mooie stad zou zijn, aangezien het de grootste stad is van het Zuider eiland, maar in tegen deel. Het viel me zwaar tegen! De reden daarvan is dat de aardbeving in 2011 veel gebouwen heeft verwoest die er nu nog steeds hetzelfde bijliggen. Een somber gezicht dus.. Ze hebben niet genoeg geld om alles te vernieuwen of te verbouwen. Het zal nog jaren duren voordat alles er weer wat beter uit zal zien.
Onze eerste nacht in een hostel geslapen. Voor de mensen die niet goed weten wat een hostel inhoud; je slaapt op een kamer gedeeld met andere mensen die je niet kent. Dat kunnen 4, 6 of 8 personen zijn. Je kunt gebruik maken van een gezamelijke keuken, en er zijn natuurlijk altijd wc’s, douches en soms gratis WiFi. Elk hostel heeft zo zijn voor en nadelen. Hier hadden we een gratis barbeque!

28 December
Vroeg opstaan en klaarmaken om weer terug te gaan naar het vliegveld want daar zou de Stray bus ons om 9.45u. komen ophalen. Onze eerste reis ging naar Kaikoura. Onderweg krijgen we elke rit een lijst met activiteiten waarop we aan kunnen vinken of we een activiteit willen doen ja of nee. Renate en ik hadden gekozen om te gaan ‘vissen’. Geen idee of ik er wel zo’n zin in had aangezien ik de geur alleen al niet kan verdragen! Maar goed, de andere activiteiten wilde ik niet doen dus toch maar voor het vissen gekozen. Aangekomen in Kaikoura werden we opgehaald en gingen we richting een boot. Daar kregen we te horen dat we alleen de mogelijkheid hadden om op zoek te gaan naar kreeften ‘crayfishing’. Met wind en ruwe golven gingen we de zee op. Ik was toch wel een beetje bang zo hoog waren de golven en de boot had een behoorlijke snelheid! Twee pogingen gedaan om te vangen maar helaas zonder enige kreeft terug gekomen. ’s Avonds hebben we met een hapje en een drankje met een groep mensen bij elkaar gezeten en uiteindelijk een gezellige eerste dag gehad.

29 December
Vandaag ging onze reis door naar Picton. Hier stapte we maar met een klein groepje uit aangezien de rest van de busreizigers hun reis vervolgde naar een andere bestemming. Wat hadden we een top hostel! Een heel schattig blauw huis met overal klimop en bloemen aan de buitenkant. Renate en ik hadden een groepje gevormd samen met 2 andere jongens. Een Nederlander en een jongen uit Costa Rica. We waren van plan met z’n vieren te gaan mountain biken aangezien er gratis fietsen waren in het hostel. Na 1,5 uur lang pogingen om te vertrekken hebben we het hem maar op een lopen gezet aangezien de fietsen helaas niet zo veilig waren en huren erg duur was. We hebben een hike gedaan van ongeveer 3 uur in de bloed hete zon, maar het uitzicht was het meer dan waard! Geweldig mooie bergen, en een eiland in het mooie blauwe water. Na onze vermoeiende hike lekker genoten van de jacuzzi die beschikbaar was in het hostel en ’s avonds lekker mexicaans gekookt met z’n viertjes.

30 December
Een nieuwe dag, met een nieuwe bus, nieuwe chauffeur en nieuwe mensen! Vandaag opweg naar Marahau oftewel de entree naar het Abel Tasman National Park. ’s Middags al inkopen gedaan voor oudjaarsdag, aangezien we geen supermarkt bij het hostel hadden, en ’s avonds met de hele groep gebarbequed. Verder houd het hier even op want ik heb geen idee wat we gedaan hebben op deze dag... Ik heb zelfs geen foto's gemaakt dus ik gok dat het een lange reis in de bus was! Mocht ik het me nog herinneren, dan typ ik het later erbij...

31 December
Oudjaarsdag begon een beetje als een baal dag. Helaas heeft het de hele ochtend en middag geregend waardoor ik de hike in het Abel Tasman National Park niet kon doen. ’s Ochtends daarom maar begonnen met een film, en daarna een middagje gekaart met wat mensen. Precies om 6 uur stopte het met regenen en begon de zon te schijnen. Met een groepje mensen zijn we toen naar een hamburger tent geweest en daarna zijn we gelijk maar even een stukje naar het strand gelopen nu we toch nog even konden genieten van de zon. ’s Avonds trok iedereen te fles wijn open en hebben we in het hostel ingedronken. Ik had een fles wijn gekocht en die is helemaal opgegaan. Rond 11 uur begon iedereen los te komen en zijn we naar een bar geweest een stukje verderop waar een Nederlandse band optrad. Geen bekende band want ik ben de naam alweer vergeten.. en ondertussen was ik erg aangeschoten. Ik heb na die fles wijn ook niks meer gedronken. De avond na 11 uur is een wazige herinnering! Met z’n alle stonden we te dansen tot ik opeens mensen elkaar zag omhelzen en het al 10 over 12 bleek te zijn. Wat ik me nog kan herinneren was het erg gezellig! Om 2 uur lag ik ál in bed.

1 Januari
De volgende ochtend werd ik natuurlijk met hoofdpijn wakker. Ook heb ik iedereen berichtjes gestuurd met daarin dat ik geen vuurwerk heb gezien en dat volgend jaar wel weer inhaal. Tot dat Renate met een foto kwam ‘kijk het vuurwerk van gisteravond’. Oeps… vergeten? We moesten om 8 uur alweer klaarstaan voor vertrek, en ik voelde me verschrikkelijk! Een kater heb ik wel eens vaker gehad, maar je dan ook nog te bedenken dat je 3 tot 4 uur in een wiebelende bus moet zitten. Dit was de langste rit ooit, maar ik heb het overleefd..! Op weg naar Westport met een paar tussenstops. Zeehonden gespot, erg leuk! Aangekomen in het hostel was ik erg moe en heb ik wat slaap ingehaald van de nacht ervoor.

2 Januari
Vandaag opweg naar Franz Josef, hier had ik zin in! ’s Ochtends eerst de ‘Pancake Rocks’ bezocht. Dit zijn stenen bergen die bestaan uit verschillende lagen, waardoor het lijkt op pannenkoeken. Daarna hebben we met z’n vijven een workshop ‘bone carving’ gedaan. Dat betekend een figuur zagen en vijlen uit een stuk bot. Het resultaat zal ik bij de foto’s laten zien, ik ben er super blij mee en vond het echt tof om te doen. Ik draag heb nu als ketting. Daarna zijn we door gereden naar het hostel in Franz Josef waar we om 6 uur aankwamen en daarna ben ik een stukje gaan rennen.

3 Januari
De tweede dag in Franz Josef hadden we de Glacier Hike! We kregen bergschoenen met ‘spikes’ voor stevigheid in het ijs, een jas en handschoenen. Te voet liepen we met een groep naar een plaats waar alle helicopters opstegen, want dat is de enige manier om op te Glacier te komen. JA een helicopter! Dat was echt gaaf, het waren maar 4 korte minuutjes maar het was super. Langzaam vlogen we richting de Glacier waar we af werden gezet. Wat een geluid en wind komt er van zo’n helicopter af. Eenmaal weer op staande voet konden we de spikes bevestigen aan onze bergschoenen en na wat uitleg begon de hike. Het was echt super en had het voor geen goud willen missen. Foto’s staan al op Facebook en zal ze ook hier uploaden. Na de hike hebben we gratis gebruik kunnen maken van de Hot Pools en hebben we lekker gerelaxt en ’s Avonds in het hostel hebben we All You Can Eat pizza gegeten met een groepje mensen van de bus.

4 Januari
Vandaag zouden we eigenlijk vertrekken naar een volgende bestemming maar aangezien Renate en Caroline ( een Duits meisje waar we de rest van de reis mee hebben opgetrokken ) graag een Skydive wilde doen in Franz Josef, hadden we besloten om nog 2 dagen langer te blijven. In totaal zijn we met z’n vieren daar gebleven. De derde dag hebben we eens lekker uitgeslapen en ’s middags een hike gedaan van een aantal uurtjes.

5 Januari
De laatste dag in Franz Josef was de dag van de skydive. Ook ik had me na lang denken en twijfelen de dag van te voren opgegeven voor de Skydive (ja echt waar). Maar ’s ochtends werd ik wakker na een nachtmerrie en heb ik het gelijk weer gecanceld zo bang was ik. Volgende keer beter… Ik heb met 3 jongens van de groep een andere hike gedaan opweg naar de Glacier. Ook dit was een een paar uurtjes. Het was best een pittige hike, en ik was na 3 dagen hiken toch wel even helemaal op! De eerste week zit erop en het is me super bevallen, gelukkig nog eens 2 weken te gaan!

Summer is coming

Voor de eerste keer een week overgeslagen met het schrijven van een blog. Hebben jullie me al gemist? Dat kwam omdat ik niet echt meer wat spannends te vertellen had. Het weer is niet zo geweldig geweest vorige week, maar nu beginnen de 's zomerse dagen eindelijk te komen. Ik zal vanaf nu ook niet meer elke week een blog plaatsen aangezien door de week voornamelijk alles hetzelfde gaat.

De weekenden heb ik even rustig aan gedaan, aangezien ik wat geld wilde besparen voor mijn trip naar het Zuiden. Dat is niet echt gelukt omdat ik wat spullen moest kopen voor mijn trip en ik nog wat kerstcadeautjes wilde kopen voor de kids. Vorig weekend heb ik wat tijd door gebracht met andere au pairs, en dit weekend heb ik wat inkopen gedaan. Vrijdag hadden we een ontmoeting aan het strand van Mission Bay met een aantal au pairs en de kinderen bij elkaar. Dat was erg leuk moet ik zeggen, gaan we zeker vaker afspreken. Vandaag heb ik weer lekker een middag op het strand gelegen!

De kinderen hebben nu 'zomervakantie'! De komende drie dagen heb ik dus beide kids om tijd mee door te brengen en daarna is het al Kerstmis. Ik weet nog niet echt wat mijn planning gaat worden, ik laat het denk ik maar op me afkomen.Kerstochtend gaan we in ieder geval met het gezin ontbijten, daarna komen de ouders van mijn hostvader om samen te lunchen en dan zullen de cadeautjes van de kinderen worden uitgepakt. Maar verder geen plannen... Helaas niet zo'n leuke kerst als thuis. De 26e is het hier 'Boxingday'. Kerst vieren ze dan niet echt maar wat het hier dan vooral betekend is: SALE. Waarschijnlijk gaan we dus met een paar meiden naar het winkelcentrum.... Verder zal ik moeten zorgen dat mijn koffer klaar staat voor vertrek, want de 27e vertrek ik voor drie weken naar het Zuiden!!

Ik heb er echt enorme zin in, het gaat nu wel een beetje zo van; de-tijd-vliegt-zo-snel-ik-moet-nog-vanalles-regelen-voor-vertrek!! Gisteren nog wat kleren gekocht, zojuist pas mijn hostel geboekt, mijn vliegticket moet ik nog uitprinten, en dan moet ik nog heel veel wassen.. Maar het komt allemaal in orde!

Ik heb nu bezig met het lezen van mijn 3e boek. Toen ik gisteren thuis kwam lagen er drie Engelse Harry Potter boeken op mijn bed van mijn hostvader. Ik kan dus wel even vooruit! Mijn Engels gaat ook erg goed moet ik zeggen, alleen een beetje teleurstellend als je nog geen woord heb gezegd tegen een vreemde en er wordt al gevraagd 'are you from Germany?' uh NOOO!!! Ik durf niet te schatten hoeveel, maar er zijn hier zoveel mensen uit Duitsland, niet te geloven.

Vorig weekend en dit weekend had ik beide geen auto ter beschikking aangezien mijn hostvader op vrijdagavond twee keer een feest had waardoor hij de auto moest laten staan en met de taxi naar huis moest. Maar met de bus is het écht niet te doen. Zeker 20 tot 25 minuten lopen, heen en terug, berg op, berg af, en na 5 minuten begint het natuurlijk te regenen.. Volgende keer weer met de auto. Fiets is geen optie.. er gebeuren te veel ongelukken waarvan vorige week een NL au pair!

Verder even geen nieuws meer denk ik zo.. Mijn volgende blog zal misschien wel vanuit het Zuiden verstuurd worden! Met vooral héél veel mooie foto's. I can't wait!

First night out

Het was weer een week die omvloog. Ik probeer nog altijd even een update te posten als de week voorbij is. De meeste au pairs stoppen ermee na een tijdje of vergeten het. Maar ik heb zo mijn vast tijdstip dat ik mijn verhaal schrijf. Ik zit nu te wachten langs het zwembad. Fletcher heeft 25 minuten zwemles en dan heb ik even tijd om te typen.

Door de week hetzelfde als normaal. Ik heb een week lang last gehad van mijn rug, dat ik 's avonds niet meer kon staan, zitten, liggen of wat dan ook. Donderdag dus maar een fysio opgezocht. Die heeft me een lichte massage gegeven en alles een beetje op zijn plaats geduwd. Die avond deed het erge pijn, nu is het gelukkig aan het minderen.

Vrijdag maar weer eens besloten om te gaan rennen.. Lang niet gedaan! ( zeker 2 maanden geleden). Aangezien het bloedje heet was, had ik er van te voren niet veel van verwacht. Helaas heb ik hier geen internet op mijn mobiel waarop ik mijn 'ren app' gebruik, om te zien hoeveel km en minuten ik ren. Ik heb zo'n 45 minuten gerend en ik weet dat dat voor mij zo'n 8 km zijn. Dus ik ben trots! Hopelijk nu één keer per week volhouden.

Vrijdag avond was ik uitgenodigd voor een verjaardag. Met z'n zessen zijn we gaan uiteten bij een Italiaan. Het restaurant wordt een 'Buy Your Own' genoemd. Dat betekend dat we onze eigen wijn mee konden nemen, cool! Daarna gingen er twee naar huis, en zijn we met z'n vieren op stap geweest. Niet echt een discotheek, maar ook geen cafe. Hangt er een beetje tussen in. Was gezellig, maar ik moet er weer aan wennen. Ik was erg moe en door de wijn werd ik alleen maar slaperig. Om 2 uur een taxi naar huis gepakt.

Zaterdag even gaan shoppen in Sylvia Park. Een daypack (rugzak) gekocht voor mijn reis naar het Zuider Eiland. Ik heb er zoveel zin in!!

Zondag ochtend even geskypt met de familie. Die waren lekker sinterklaas aan het vieren, balen dat ik dat moet missen. Ik had een gedicht voor opa en oma, en ook ik kreeg een gedicht. Erg leuk, wel even gejankt met z'n alle, haha!

's Middags de hele middag op het strand gelegen met een meisje uit Dusseldörf. Heerlijk! Alleen wel weer verbrand.. Blijft wennen die zon hier, maar ik ben wel ook al lekker bruin hihi. Volgend weekend nóg geen plannen. Wie weet wat ik dan weer ga doen. Doei!

Surfing in Raglan

En zoals gewoonlijk vloog de week weer voorbij! Hier en daar wat anders als normaal. Dinsdag middag moest ik oppassen aangezien de oudste beweerde dat hij 'ziek' was. Ziek was hij niet echt, maar het was leuk om eens een dag alleen met hem door te brengen, aangezien hij altijd op school is.

Deze week maar één keer geweest sporten, niks voor mij! Ik heb al gemerkt dat mijn eten en sport ritme hier veranderd. Vanwege tijd gebrek minder sporten, en vanwege een ander land wil je van alles lekkers uit proberen! Elke au pair verteld me dan ook dat ze een paar kilo is aangekomen tijdens haar verblijf in Nieuw-Zeeland.. Ik merk het nu al! Maar natuurlijk moet ik ook genieten.

Zaterdagochtend ben ik met Renate en een ander meisje die ik eerder hier heb ontmoet ( Rosa uit Duitsland ) naar Hamilton gereden. We wilde in het weekend gaan surfen in Raglan, en alle hostels in Raglan waren volgeboekt dus zijn we naar Hamilton gereden en hebben we daar een hostel geboekt. 's Middags hebben we de Hamilton Gardens bezocht. Een gratis park met allemaal verschillende tuinen uit verschillende landen, erg mooi! 's Avonds hebben we samen gekookt, en ons vermaakt in het hostel. We waren moe en wilde fit zijn voor zondag!

Zondag zijn we naar Raglan gereden voor mijn eerste surfles! Die begon om 2 uur. Natuurlijk regende en regende het continu.. Onze motivatie was er dan ook totaal niet. Op dat moment vond ik het ook niet erg als het zou worden afgelast. Maar goed, in de zee worden we ook nat dus gewoon aan de slag! Eerst kregen we uitleg, binnen gelukkig. Dat duurde ongeveer 45 min. Daarna was het eindelijk droog, en zijn we naar het strand gereden. Hier kregen we een wetsuit, en ja hoor hij was al nat. Lekker zo'n nat pakkie aantrekken! Het voelde zo vies.. het duurde even voordat ik hem aanhad. Voorbereid op ijskoud water liepen we naar buiten, kregen ons surfbord aangewezen en liepen naar onze plaats. Het surfbord wordt vastgemaakt via een kabel met klittenband om je enkel. Alles klaar, hop het water in. De golven waren top, en wauw, dat gevoel als je voor de eerste keer op je surfbord staat is echt gaaf! Het is een paar keer gelukt, maar wel zwaar!

Natuurlijk heb ik de hele surfles liggen stuntelen met de kabel om mijn enkel. Hij wikkelde telkens om beide enkels waardoor ik geen stap vooruit kwam, daarna volgde twee enorme golven achter elkaar over me heen en het surfbord trok me mee onder water. Toch wel akelig soms.. En hoe later het werd, hoe hoger te golven! Toen kreeg ik het niet meer voor elkaar. De surf leraar gaf ook al van te voren aan dat het erg zwaar zou worden de eerste keer. Maar het was echt tof. Ik heb respect voor alle surfers!

's Avonds lekker ergens gegeten met z'n drieën. Hier in Nieuw-Zeeland ben ik nog erger verslaafd aan pindakaas dan thuis. Gewoon omdat ze hier zoveel verkopen met pindakaas! Vandaar dat ik het toetje ook niet kon weerstaan gisteren Een chocolade brownie met 'pindakaas lava' erin. Hemels!! Nu op naar een gezonde week met vooruitzicht op waarschijnlijk mijn eerste stap avondje volgend weekend, ik ben benieuwd!